ما و مالیات – 12

به گزارش تاسیسات نیوز، دوازدهمین قسمت از مقالات ما و مالیات را میخوانید:




بر اساس قوانین جدید مالیاتی در سال 1395 ، بابت خریدهای بیش از 50 میلیون ریال در کلیه شرکت‌ها و اشخاص حقوقی و حقیقی مشمول، صرفاً می‌بایست از طریق حواله بانکی اقدام گردد. با توجه به فروش کد اقتصادی و شیوع فاکتورهای صوری در سالیان گذشته، ادارات مالیاتی قانونی را به تصویب رساندند که در این حوزه بتوانند جلوی معاملات صوری را بگیرند.






به‌این‌ترتیب درصورتی‌که هریک از اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول، خرید و معامله بیش از پنجاه میلیون ریال انجام دهند، می‌بایست هزینه خرید را صرفاً از طریق سیستم بانکی به‌حساب فروشنده کالا یا خدمات واریز کنند تا قابل‌قبول از لحاظ مالیاتی باشد. با این معنی که صدور چک حامل و یا جاری شرکا مقدور نبوده و در صورت عدم تائید خریدوفروش توسط ممیز، هزینه آن برگشت‌خورده و بیست‌وپنج درصد آن به‌عنوان مالیات اخذ می‌شود.

 

 

 

 

لذا کلیه شرکت‌ها و اشخاصی که برای خریدوفروش از سیستم بانکی استفاده نمی‌کنند دفت نمایند که در سال جدید حتماً از طریق حواله بانکی و یا صدور چک در وجه فروشنده اقدام به تسویه‌حساب معاملات خود بنمایند.





در غیر این صورت مشمول جرائم و مالیات متعلقه خواهند شد. همچنین در خریدوفروش‌های فصلی می‌بایست کلیه معاملات فصلی بالای دو میلیون تومان را به دارایی اعلام نمایند تا مشمول جرائم ماده 169 نشوند. ضمناً مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقیقی و مشاغل پایان خردادماه و مهلت ارائه اظهارنامه اشخاص حقوقی پایان تیرماه تعیین‌شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;