قطعنامه همایش شناسنامه فنی ساختمان

شناسنامه فنی ساختمان

نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان روز گذشته (15 دی ماه سال جاری ) با حضور رئیس کمیسیون عمران مجلس و معاونت وزیر راه و شهرسازی و رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان نظام مهندسی استان ها، سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور، سازمان نظام کاردانی استان ها، شورای هماهنگی تشکل های حرفه ای و مهندسی کشور، کانون سراسری انبوه سازان کشور، کانون سراسری پیمانکاران عمرانی کشور و 15 انجمن و تشکل های مردم نهاد نیز از دیگر شرکت کنندگان این همایش ملی بودند.

 

در این راستا متن قطعنامه نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان که در همایش قرائت شد به شرح ذیل است.

موضوع: قطعنامه نخستین همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان

 

سپاس خدای را که صاحب جان است، قبضه در دست او و صاحب مکانیست که منزلگه جان و اوست جان جانان، صاحب خانه ایست که خاکش همه عنبر و مشک است، این خانه چرخ است که چون زهره و ماه است، و این خانه عشق است که بی حد و کرانه است، پس شکر بی حد و کرانه بر تمامی رحمت و الطافش که از حرکت سیل و نهار باران لطفش در همه حال جاریست چه در دل و چه در جسم.

 

ضمن تشکر و خیرمقدم مجدد به کلیه عزیزان و سرورانی که در طول همایش و به منظور برگزار کردن هر چه باشکوهتر آن در جهت اعتلاء و ارتقاء نظام مهندسی کشور و در اجرای قانونمندتر و توانمندتر ساختن این نظام خصوصا با حمایت وزارت راه و شهرسازی، همچنین جناب آقای مهندس هاشمی، ریاست محترم کمیسیون عمران و نماینده مجلس شورای اسلامی، رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، سازمان نظام مهندسی استان ها، سازمان نظام کاردانی ساختمان کشور، سازمان نظام کاردانی استان ها، شورای هماهنگی تشکل های حرفه ای و مهندسی کشور، کانون سراسری انبوه سازان کشور، کانون سراسری پیمانکاران عمرانی کشور و 15 انجمن و تشکل های مردم نهاد در اولین همایش ملی شناسنامه فنی ملکی ساختمان که به منظور تحقق و غنیمت بخشیدن به صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان براساس اعمال آیین نامه ماده 33 قانون نظام مهندسی که حاصل تلاش و سعی بلیغ مدیران دلسوز نظام مقدس جمهوری اسلامی و حسب منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که همواره و در کلیه مقاطع تاریخی و حسب موضوع، از جمله مقوله و بحث پیرامون نظام مهندسی کشور، بیانات و فرمایشاتشان راه گشای حرکت نسبت توسعه و تعالی این نظام مقدس بوده و هست، تشکر و قدردانی نموده و به منظور فراهم ساختن بسترهای لازم و اعتلای نظام مهندسی کشور براساس 4 عنصر الف- تفکر، ب- علم، ج- معنویت ، د- ارتقاء کیفیت زندگی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشته اند، هدف برگزاری این همایش گردید تا با همکاری و همیاری وزارت محترم راه و شهرسازی، سازمان محترم نظام مهندسی، شهرداری ها و دهیاری ها، کاردان ها و معماران تجربی و با فراخوان و دعوت از کلیه صاحب نظران و نخبگان و فعالان در صنعت ساختمان چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی و پس از تلاش های موثر کلیه این عزیزان و با اتکال به خداوند سبحان و با تأسی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، صدور شناسنامه فنی ملکی، کشور عزیزمان را در آستانه تحولی شگرف برگرفته از سه اصل 1- امنیت 2- آسایش 3- زیبایی زیستن را برای هموطنانمان فراهم و مهیا سازد (انشاءالله)

 

فلذا ماحصل برگزاری و اهتمام این همایش با توجه به تلاش و مساعی های صورت پذیرفته توسط اساتید، صاحب نظران و همکاری توأم گروه های تخصصی و کمیسیون های مربوطه، ضمن تائید و تاکید بر اهداف و گام های استوار مبتنی بر علم، این قطعنامه در 7 بند به سمع و نظر عزیزان می رسد.

 

1. ایجاد دبیرخانه دائمی همایش شناسنامه فنی ملکی ساختمان به منظور هماهنگی و مشارکت سازمان ها و ارگان های ذیربط به منظور ارایه برنامه های راهبردی و عملیاتی.

2. دبیرخانه دائمی همایش موظف خواهد بود حسب رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص کلیه نکات مرتبط بر امر ساختمان سازی و سازمان نظام مهندسی کشور، پیگیری های لازم و مجدانه خویش را جهت اجرایی نمودن برنامه راهبردی، ضمن اخذ مطالب و انعکاس و گزارش به وزیر محترم پاسخگو باشد.

3. دبیرخانه دائمی همایش ضمن اعلام آمادگی خود در جهت هماهنگی با سازمان ها و ارگان های ذیربط از جمله وزارت راه، مسکن و شهرسازی، سازمان نظام مهندسی، وزارت کشور، شهرداری ها، بخشداری ها و سایر، همکاری ها و هماهنگی های لازم و موثر را در جهت مبادلات و اخذ آگاهی های لازم براساس ضوابط و آیین نامه های فنی و مهندسی و به کارگیری آنها در فرایند ساخت و تولید ساختمان ها و صدور شناسنامه فنی ملکی همواره اهتمام ورزد.

4. دبیرخانه دائمی همایش ضمن اعلام آمادگی، موظف خواهد بود تا با برنامه ریزی صحیح و ملحوظ داشتن کلیه دانش های تخصصی فنی و رعایت استانداردهای لازم به منظور نهادینه ساختن شناسنامه فنی ملکی ساختمان از حمایت ها و پشتیبانی های لازم و معنوی سازمان های ذیربط و اخذ شناسنامه های لازم استاندارد و مرغوبیت کالاها و تولیدکنندگان در صنعت ساختمان حسب رتبه بندی و معرفی آنها به جامعه صنعت ساخت و ساز در کشور برخوردار باشد.

5. دبیرخانه دائمی همایش موظف است به منظور اطلاع و آگاهی بیشتر مخاطبین (جامعه علمی تخصصی) و به جهت صیانت از حق و حقوق شهروندان نسبت به برگزاری نمایشگاه سالانه با مشارکت و حضور ذی نفعان اقدام نماید.

6. دبیرخانه موظف به تهیه و تدوین گزارش عملکردی حسب زمانبندی های لازم و ارسال آن به وزارتخانه های مرتبط، سازمان ها و نهادهای ذینفع خواهد بود.

7. دبیرخانه همایش وظیفه دارد به منظور ثبات، استمرار و تسریع در برنامه راهبردی و عملیاتی شناسنامه فنی ملکی ساختمان، از نقطه نظرات کلیه افراد حقیقی، حقوقی که صرفا جنبه تخصصی و کارشناسی باشد را در پایان هر دوره از برگزاری همایش های سالانه به صورت کتاب همایش تدوین، چاپ و در دسترس جامعه و قاطبه مهندسین و شهروندان قرار دهد.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;