طرح قرائت از راه دور کنتورهای دیجیتال با بستر اینترنت اشیاء اجرایی می شود

مدیر دفتر نظارت بر خدمات مشترکین توزیع نیروی برق شیراز گفت: طرح قرائت از راه دور کنتورهای دیجیتال به شکل پایلوت در محدوده تحت مدیریت این شرکت اجرایی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، غلامرضا ذنوبی گفت: قرائت از راه دور کنتورهای برق، در بستر اینترنت اشیاء امکان پذیر شده است و اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: شرکت توزیع برق شیراز با استفاده از توان متخصصان داخلی، موفق به اجرای این طرح با اکوسیستم لوراوَن (LoRaWAN) شده است.
این مقام مسئول توضیح داد: برخلاف سایر روش های انتقال اطلاعات که از طریق خطوط مخابراتی و در بستر اینترنت انجام می شود، شبکه LoRaWAN یک پروتکل توان پایین با برد وسیع یا LPWAN است.
او ادامه داد: این سیستم برای دستگاه های بیسیم و در بستر اینترنت اشیا طراحی شده است و در سطح شبکه های منطقه ای، ملی یا جهانی میتواند عمل کند.
ذنوبی یکی از خصوصیات این طرح را ارتباط دوجهته، امنیت به صورت نقطه End To End، پویا بودن و بومی سازی دانست.
مدیردفتر نظارت بر خدمات مشترکین توزیع برق شیراز گفت: در این طرح پایلوت دو مجموعه مسکونی مجهز به دروازه های لوراون شده و عملیات قرائت کنتورهای مذکور به راحتی در بستر بیسیم و از راه دور انجام می شود.
ذنوبی گفت: شرکت توزیع نیروی برق شیراز قصد دارد کلیه مجموعه های تجاری و مسکونی در کل محدوده خود را به سیستم های قرائت از راه دور کنتور، مجهز کند.
منبع شرکت توانیر برق شیراز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;