فعالیت آسانسورهای فاقد استاندارد

به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا زهره وندی رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران بر لزوم کنترل مرتب آسانسورهای سراسر کشور تاکید کرد.

 

 

 

 

محمدرضا زهره وندی در مصاحبه با رادیو اقتصاد از وجود 600 تا 700 هزار دستگاه آسانسور دارای استاندارد و 900 تا یک میلیون دستگاه آسانسور فاقد استاندارد در کشور خبر داد و افزود: استاندارد آسانسور از سال 1380 در ایران اجباری شده است.

 

 

 

 

وی همچنین با بیان اینکه از این سال به بعد آسانسورهای منصوبه در کشور از حیث کیفیت و ایمنی روند رو به رشدی داشته است، اظهارداشت: برای اصلاح و سامان بخشی آسانسورهای فاقد استاندارد در اماکن مسکونی و عمومی نیاز به عزم ملی است.

 

 

 

 

رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران درباره مشکلات آسانسورهای فاقد استاندارد گفت: آسانسورها باید از جهت تمامی موارد مشمول استاندارد اجباری باشند.

 

 

 

 

وی افزود: استاندارد آسانسور از سال 1380 به بعد اجرایی شده و تمامی دستگاه‌های منصوبه از این تاریخ به بعد مشمول استاندارد و از ایمنی کافی برخوردارند.

 

 

 

 

زهره وندی اظهار داشت: هر صنعتی علاوه بر داشتن مدیران متبحر نیاز به بدنه قوی اجرایی دارد، در صنعت آسانسور و پله‌برقی ایران هم برای اجرای آسانسور نیاز به نصاب‌های متبحر و کارآزموده است.

 

 

 

 

وی با اشاره به اینکه از ملزمات صدور گواهی استاندارد برای آسانسورها داشتن قراردادهای سرویس و نگهداری یکساله با شرکت های طراحی و مونتاژ دارای مجوز است، گفت: خدمات پس از فروش و سرویس و نگهداری موجب افزایش طول عمر آسانسورها، راهبری صحیح و کم خطر بودن این وسیله نقلیه می شود.

 

 

 

 

رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران با بیان اینکه آسانسور وسیله حمل و نقل عمودی است، تصریح کرد: استاندارد و ایمن بودن آسانسورها حوادث و مشکلات را به حداقل می‌رساند.

 

 

 

 

وی در ادامه ضمن تاکید به اهمیت موضوع استاندارد آسانسورها بیان داشت: این موضوع با جان مردم در ارتباط است و کم‌کاری در این زمینه می‌تواند پیامدهای ناگواری به همراه داشته باشد.

 

 

 

زهره وندی اظهار داشت: نقش استاندارد و اهمیت جایگاه این مهم امروزه بر هیچ فردی پوشیده نیست و نباید نسبت به اهمیت استاندارد بی‌تفاوت بود.

 

 

 

 

وی همچنین بر لزوم استانداردسازی آسانسورها با رویکرد بازرسی ادواری تاکید کرد و گفت: آسانسورها باید به موقع سرویس و نگهداری شوند.

 

 

 

رئیس سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی ایران یادآورشد: آسانسورها نیازمند نگهداری و تعمیر به موقع هستند که اگر اینگونه نباشد این وسیله نقلیه عمومی در اماکن مسکونی و عمومی مثل دانشگاهها، بیمارستانها، وزارتخانه ها و غیره می‌تواند به یک عامل خطرناک و مرگ‌آور تبدیل شود.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;