فرج اله رجبی در گفتگو با تاسیسات نیوز مطرح کرد:

بی‌توجهی به رشد کیفی ساخت و ساز اهانت به سرمایه ملی است

مهری بهزادپور: فرج الله رجبی، عضو کمیسیون عمران مجلس، بی‌توجهی به رشد کیفی در حوزه ساخت و ساز را اهانت به سرمایه‌های ملی دانست و البته نباید از توجه به ظرفیت‌های مغفول در نظام مهندسی غافل شد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، فرج الله رجبی، نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران درگفت و گو با خبرنگار ما با بیان این مطلب گفت: شفافیت عملکرد نظام مهندسی یکی از شاخص‌هایی به شمار می‌آید که مورد مطالبه همه اعم از مسئولان، جامعه مهندسی و مردم است و پرداخت‌ها حتی در قالب پاداش نیز باید به اطلاع مراجع ذیصلاح رسانده شود.
وی تصریح کرد: با توجه به چالش‌های موجود در صدد هستیم که ابزاری را تعریف کنیم که نظارت بر عملکرد قاعده‌مندتر صورت گیرد تا پروسه شفاف‌سازی نیز قابلیت اجرایی مطلوب‌تری داشت باشد.
ارتباط تامین مسکن با حوزه نظام مهندسی غیر قابل انکار است
رجبی در ادامه با بیان اینکه تولید مسکن یکی از نیازهای اصلی مردم است که ارتباط مستقیمی با نظام مهندسی دارد افزود: در این ماجرا وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور، انبوه‌سازان، شهرداری، مراکز پژوهشی ، نظام مهندسی و همه کسانیکه در این حوزه صاحب‌نظر هستند طرح‌هایی را ارائه داده اند و البته هنوز هم پذیرای طرح‌های جدید در این زمینه هستیم. به عنوان مثال شائبه موجود در باره اینکه سازمان مدیریت باید در نظام فنی جای گیرد و … نیز قابل طرح و بررسی در کمیسیون است.
این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت‌های موجود در نظام مهندسی مغفول مانده است گفت: امیدوارم در بررسی‌های آتی طیف وسیعی از ظرفیت‌ها مورد توجه صاحبنظران قرار گیرد.
انکار رشد کیفی ساخت و ساز اهانت به سرمایه‌های ملی است
رجبی با تاکید بر اینکه طی ۲۰ سال گذشته ارتقا کیفی مطلوبی در ساخت و نظارت رخ داده است گفت: بی‌توجهی به این روند رشد اهانت به این سرمایه ملی است، چرا که در طراحی،‌ محاسبه و اجرا رشد کیفی مطلوبی رخ داده است، اما این روند باید ادامه یابد و سازمان‌های تاثیرگذار نیز به عنوان سرمایه‌های اصلی مورد توجه قرار گیرند و با بی‌مبالاتی آن‌ها را آسیب‌پذیر نسازیم.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;