فانوس خورشیدی؛ همیشه کارآمد

به گزارش تاسیسات نیوز، برای بسیاری از مردم، فانوس های اضطراری یا کوهنوردی یکی از چیزهایی است که ممکن است ماه ها بدون استفاده باشد و در مواقع لزوم دیگر باتری های آنها قابل استفاده نباشند.





در حالی که فانوس های خورشیدی را می توان جایگزینی برای این چرغ ها نام برد؛ تنها لازم است آنها را چندساعت در نور خورشید قرار دهید تا شارژ شوند.





Hydra-Light’s PL-500 یک فانوس خورشیدی است که بلافاصله وقتی مقداری آب نمک دریافت می کند درخشان می شود. PL-500 16 LED و یک خروجی USB برای شارژ وسایلی مثل تلفن های هوشمند دارد؛ همچنین یک لامپ اضافی با 3 LED دارد که می تواند با یک خروجی 2.5 میلی متری روی چراغ اصلی و از طریق یک کابل برق 30 فوتی (9 متری) برق دار شود.

 

 

 

در هسته پیل انرژی EC-250 یک کاتد فیلم کربن و یک آلیاژ با دانسیته انرژی بالا به نام PowerRod قرار دارد. وقتی این هسته در آب نمک گذاشته می شود؛ PowerRod شروع به اکسیدشدن کرده و یک جریان برق آزاد می کند.

 

 

 

طبق نظر طراحان، یک میله ارزان می تواند چراغ را برای حدود 250 ساعت برق دار کند. در زمان نیاز به تعویض، فرایند چند ثانیه زمان می برد.

 

 

 

آب نمک می تواند به شکل آب شیر همراه با مقداری نمک آشپزخانه باشد یا می توان حتی مستقیم از آب نمک دریا استفاده کرد. زمانی که چراغ استفاده نمی شود پیل سوختی باید خالی و خشک نگه داشته شود. ادعا می شود این چراغ ها عمری حداقل 25 ساله دارند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;