فاز ۴/ واکاوی نقض ماده آیین نامه قانون نظام مهندسی

تاسیسات نیوز– صدیقه بهزادپور:  دو تن از اعضای گروه تخصصی مکانیک و مدیر مسئول پایگاه خبری تاسیسات نیوز در ششمین برنامه فاز چهارم به بررسی وظایف گروه های تخصصی و دلایل عدم انجام وظیفه بر اساس نص صریح ماده واحد قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان پرداختند.
بر اساس ماده ۷۷ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان، اختیارات و وظایفی برای گروههای تخصصی سازمان نظام مهندسی تعریف شده است که اهم آن؛ بررسی کارشناسی دقیق مسائل ویژه هر رشته تخصصی با حضور حداقل ۷ نفر و ارسال پیشنهادات خود به نظام مهندسی استان می باشد تا نتایج را به عنوان آیین نامه درتصمیم گیری های خود لحاظ کنند و درصورت بروز اختلاف نظر بین گروه های تخصصی و هیات مدیره نتیجه نهایی اخذ و اعلام شود.
پایگاه خبری تاسیسات نیوز نیز با هدف بررسی چالش های پیش روی گروه تاسیسات در نظام مهندسی و بررسی مشکلات گذشته و ارائه راهکارهای مطلوب در این حوزه نشستی با حضور دو تن از اعضای گروه تخصصی مکانیک در نظام مهندسی برگزار کرد تا در گفت وگویی آزاد به بررسی مسائل در این زمینه بپردازد.
مهندسی مصطفی چلوه گران و مهندس محسن جعفری فشارگی از اعضای اصلی گروه تخصصی مکانیک در نظام مهندسی ساختمان استان تهران با حضور روح اله واصف مدیر مسئول و پایگاه خبری تاسیسات نیوز در ششمین قسمت از برنامه فاز چهارم به بحث پیرامون وظایف این کمیسیون و انجمن ها با محوریت موضوع تاسیسات پرداختند.
جلوه گران با اشاره به اینکه با سابقه ای بیش از ۴۸ سال فعالیت در حوزه تاسیسات در سطوح مختلف، حدود سه سال در در گروه تخصصی مکانیک به عنوان عضو اصلی حضور داشته است گفت:
برگزاری جلسات گروه تخصصی مکانیک با هدف بررسی چالش ها و مشکلات در این حیطه برگزار می شد اما آنچه که برگزار می شد بسیار متفاوت با آنچه که در ماده ۷۷ به آن تاکید شده، بود. در حقیقت برگزاری جلسات از نظم دفعات برگزاری به صورت کامل برخوردار نبود و بسیاری از موارد تعداد افراد حاضر در جلسه به حد نصاب نمی رسید و در اکثر موارد به انجام امور اداری و بررسی نامه های اداری معطوف می شد.
مهندس واصف نیز در تایید صحبتهای مهندس جلوه گران استعفای مکرر مهندس جباری عضو پیشین این گروه را در راستای همین مشکلات و انتقاد وی به عدم حضور او در جلسات گروه تخصصی بدون اطلاع رسانی و درخواست حضور او دانست .
جلوه گران دلیل اصلی اجرا نشدن جلسات گروه تخصصی مکانیک را ضعف مدیریت و عملکرد گروه ذکر و خاطرنشان کرد: ضعف عملکرد گروه های تخصصی به ویژه گروه تخصصی مکانیک درحالی قابل بررسی است که حدود ۲۰ مورد از مجموع ۳۰ مورد وظایف هیات مدیره قابل بررسی و پی گیری در گروه های تخصصی است که این مهم مورد غفلت اعضاء گروه و همچنین هیات مدیره نظام مهندسی هر استان واقع شده است.
جعفری فشارکی نیز در ادامه این نشست ضمن اشاره به حضور ۳ سال مستمر به عنوان عضو اصلی در گروه تخصصی مکانیک و همچنین کارشناس رسمی دادگستری اظهار داشت: استعفای دو تن از اعضای این گروه ( مهندسی علیرضا میرجعفری و دکتر رامین کرمی) به عنوان رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران، شاید فرصتی بود که مشکلات گروه تاسیسات جدی تر و کارشناسی شده تر مورد بررسی قرار گیرد.
پایان قسمت اول فاز چهارم /قسمت ششم
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;