فاجعه حضور مهندس نماها در ساخت و ساز

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین گفت: ساخت و ساز توسط غیرمهندس ها از چالش‌های مهم حوزه مسکن در کشور است در حالی که احداث ساختمان باید توسط مهندسان و شرکت های طراحی و ساخت انجام شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، محمد شعبانیان در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) قزوین که به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار انجام شد،اظهار کرد: به همین منظور در راستای تحقق سیاست های حوزه مسکن، واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن توسط مهندسیان و شرکت های مهندسی در حال احداث است.
شعبانیان اظهار کرد: یکی از مهم ترین معضل کشور به خصوص در ایام گرم و سرد سال کمبود انرژی است در حالی که با عایق بندی مناسب ساختمان ها و استاندارد سازی بناها می توان از هدر رفت گرما و سرما در فصول سال جلوگیری کرد.
وی همچنین گفت: به همین منظور رسانه ها باید برای جلوگیری از بروز چالش های انرژی در آینده نسبت به فرهنگ سازی و آموزش مردم برای صرفه جویی در مصرف انرژی تلاش کرده و با بهره مندی از توان شرکت های دانش بنیان نسبت به دوگانه سازی مصرف انرژی لوازم گرمایشی و سرمایشی در منازل خود اقدام کنند.
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین اظهار کرد: رسانه ها باید در ترغیب مردم برای توجه به کیفیت و ایمنی در سازه های ساختمانی بیشتر بکوشند و در این زمینه فرهنگ سازی کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;