علت نیامدن گاز به پکیج

تاسیسات نیوز: پکیج‌های دیواری از لوازم کاربردی در موقعیت‌های مختلف مانند منازل، ادارات و… هستند. پکیج‌ها به‌علت کیفیت و عملکرد مناسب، بیشتر استفاده شده و به‌صرفه‌تر هستند، حتی در زمان ایراد پیدا کردن نیز با هزینه‌های پایین‌تر نسبت‌ به سایر لوازم گرمایشی قابل تعمیرند، این مزیت سبب شده‌است تا متقاضی بیشتری داشته باشد.
 اما در این مقاله قصد داریم به بررسی علت نیامدن گاز به پکیج صحبت کنیم.
درواقع روشن نشدن پکیج در زمان نیاز بسیار آزاردهنده است و اگر کاربران بررسی توانایی بررسی علت این نوع مشکلات را یاد داشته باشند، حتی می‌توانند در بازه زمانی کمتر و هزینه‌های پایین‌تر به رفع مشکل پکیج اقدام کنند.
حال در این مقاله به انواع رایج‌ترین علت نیامدن گاز به پکیج اشاره می‌کنیم تا اطلاعات کامل‌تری در این خصوص داشته باشید.
علت نیامدن گاز به پکیج
کمبود آب در مخزن پکیج
ازجمله انواع علت روشن نشدن پکیج پیش آمدن ایراد در تغذیه آب پکیج است.درواقع احتمال ایجادشدن نشتی در منبع آب این دستگاه از موارد کمبود آب در پکیج است که نهایتاً منجربه روشن نشدن پکیج می‌شود.
دقت داشته باشید که برای بررسی فشار آب پکیج کافی است عدد نشانگر عقربه‌ای دستگاه عدد ۱ الی ۲ را نشان دهد.
در حالت کلی اگر فشار آب به عدد ۰٫۵ نزدیک شود، مجبور خواهید بود از طریق شیر پرکن آب زیر دستگاه مشکل را برطرف کنید.
کاهش فشار گاز در پکیج
اگر گاز ورودی به پکیج‌ در وضعیت مطلوبی قرار نداشته باشد، برای مثال با کاهش فشار روبه‌رو باشیم، احتمال این‌که تأمین گاز به شکل صحیح انجام نشود وجود دارد که این مورد علت نیامدن گاز به پکیج بوده و درنتیجه این دستگاه روشن نمی‌شود. البته اگر پکیج شعله‌ای ضعیف تولید کند به طوری که امکان روشن شدن پکیج وجود نداشته باشد، باز هم باید مشکل را در کاهش فشار گاز جستجو کرد. از طرفی اگر بوی گاز را می‌شنوید، حتماً نشت گاز را نیز بررسی کنید.
وجود هوا در لوله‌های مدار پکیج
ازجمله علت نرسیدن گاز به پکیج، جریان هوا در لوله‌های مدار این دستگاه است.
در این صورت پمپ پکیج به جای این‌که آب را پمپاژ کند، هوا را به جریان انداخته که این موضوع سبب خاموش شدن پکیج می‌شود، لذا توصیه می‌کنیم در صورتی که با خاموش و روشن شدن‌های بی‌وقفه پکیج روبه‌رو شده‌اید، حتماً از عدم وجود هوا در لوله‌های پکیج اطمینان حاصل کنید که این مشکلاز جدی‌ترین علت روشن نشدن پکیج بوتان و سایر پکیج‌هاست.
منبع این مقالات علمی آموزش تعمیر پکیج اصفهان میباشد.
مسدودی مدار گرمایشی
اگر با نرسیدن گاز به پکیج مواجه شده‌اید، ازجمله مواردی که باید بررسی شوند، لوله‌ها و رادیاتور است، چراکه امکان گرفتگی و مسدود شدن این لوازم وجود دارد. به‌طورکلی علت این مسدودیت مواردی مانند ایجاد رسوب و یا گیرکردن شیء خارجی در مسیر مدار گرمایشی باشد.
توصیه می‌کنیم که اگر بررسی این علت نیامدن گاز به پکیج را به‌طور کامل نمی‌دانید، حتماً از مراکز و افراد متخصص استفاده کنید تا مشکلات بیشتری برای پکیج ایجاد نشود.
علت نیامدن گاز به پکیج
خرابی پمپ آب
از مهم‌ترین علت روشن نشدن پکیج ایران رادیاتور، خراب شدن پمپ آب است که وظیفهٔ پمپاژ آب به درون لوله‌های پکیج را دارد.درواقع اگر پمپ گردشی دستگاه به هر دلیلی دچار اشکال شود، گردش آب به شکل صحیح در پکیج جریان پیدا نکرده که درنتیجه سبب خاموش شدن دستگاه خواهد شد.
این در حالی است که پمپ آب به دلایل مختلفی خراب می‌شود و حتی ممکن است ابتدا نیم‌سوز شود. از طرفی ضعیف شدن پمپ در طول سالیان استفاده از این دستگاه نیز خرابی این وسیله را به‌دنبال دارد.
مشکل در دودکش پکیج
از علت روشن نشدن پکیج می‌توان به عدم نصب درست دودکش اشاره داشت. این مشکل می‌تواند به دلیل عدم قرارگیری مناسب دودکش باشد که درنتیجه خارج شدن دودها به‌طور کامل انجام نمی‌شود، لذا پرواضح است که در این صورت دود در محل دستگاه جمع شده که موجب خاموش شدن پکیج خواهد شد.
گفتنی است که علت نیامدن گاز به پکیج بر اثر این مشکل رایج است و کاربران می‌توانند بلافاصله پس از خاموش شدن، سریع پکیج این مشکل را در ابتدا بررسی کنند.
روشن نشدن مشعل پکیج
از علت نرسیدن گاز به پکیج، مشکلات رایج در مشعل است. درواقع قطعهٔ الکترود یون در مشعل، شعله را تشخیص می‌دهد که اگر این قطعه با اشکال روبه‌رو شود، پکیج روشن نخواهد شد.
البته این ایراد ممکن است خیلی سطحی باشد و کاربران می‌توانند با بررسی قطعه و در صورت کثیف بودن اقدام به تمیز کردن آن کرده تا بلکه مشکل پیش‌آمده رفع شود.با این حال اگر مشکل جدی باشد، توصیه می‌کنیم از افراد متخصص در این حوزه استفاده کنید.
جوش آوردن پکیج
اگر پکیج به‌صورت دائم و بیش از اندازه گرم باشد، جوش آورده و برای این‌که به ایجاد خطرات بیشتر منجر نشود، پکیج به‌صورت اتومات خاموش می‌شود که اصطلاحاً همان جوش آوردن است.
طبیعتاً هر زمان دمای پکیج به حالت اولیه بازگردد، امکان روشن شدن دوباره فراهم خواهد شد.البته ناگفته نماند که مواردی مختلفی برای جوش آوردن پکیج وجود دارد که ازجمله می‌توان به خرابی کلید NTC، رسوب مبدل ثانویه و… اشاره کرد که همهٔ این موارد علت نیامدن گاز به پکیج هستند.
خرابی برد الکترونیکی پکیج
اگر یکی از قطعات برد پکیج دچار ایراد شده باشد، پکیج به‌طورکلی از کار می‌افتد و این موضوع ازجمله مهم‌ترین علت روشن نشدن پکیج بوتان و یا سایر پکیج‌هاست.
حال برای این‌که این مشکل را برطرف کنید، نیاز به افراد متخصص دارید و یا با به‌کارگیری از مولتی‌ متر به جهت تشخیص قطعه خراب برد امکان رفع این مشکل وجود دارد.
با این حال توصیه می‌کنیم در صورت عدم آشنایی با نحوهٔ کار مولتی‌متر، به‌صورت خودسرانه عمل نکنید، چراکه ممکن است به پکیج آسیب بیشتری وارد شود.
علت نیامدن گاز به پکیج
جمع‌بندی
در این مطلب سعی کردیم به بررسی علت نیامدن گاز به پکیج و روشن نشدن این دستگاه را بررسی کنیم و امیدواریم تا حدودی با این موارد آشنایی پیدا کرده باشید.
اما آنچه که مسلم است، سپردن برطرف کردن مشکلات این‌چنینی به افراد متخصص است، چراکه تنها متخصصان باتجربه هستند که در کمترین زمان ممکن توانایی رفع انواع مشکلات پکیج را دارند، بنابراین توصیه می‌کنیم برای این‌که به ایرادات و اشکالات پکیج‌تان اضافه نشود، حتماً با مراکز معتبر و تخصصی در تماس باشید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;