ظرفیت نیرو گاهی کشور تا پیک تابستان

به گزارش تاسیسات نیوز، مشاور وزیر نیرو گفت: ظرفیت نیروگاه‌های کشور در سال نودودو، ­­۶۹ هزار مگاوات بود که هم اکنون به ۷۹ هزار مگاوات رسیده که این رقم تا قبل از زمان اوج مصرف یعنی تابستان سال آینده، به ۸۰ هزار مگاوات می‌رسد.


هوشنگ فلاحتيان، در گردهمايي مديران ارشد صنعت برق افزود: ظرفيت مولدهاي مقياس کوچک از 538 مگاوات در سال 92 به يک هزار و 120 مگاوات در سال 96 افزايش يافته است.


وي ادامه داد: شاخص آمادگي نيروگاه ها در اين مدت به اوج خود رسيد و از 95 درصد در سال 92 به 99 درصد­ در سال جاري رسيده است در حاليکه، عمر بعضي از اين نيروگاه ها حدود 50 سال است.


مشاور وزير نيرو گفت: از سال 1392 تاکنون، 60 هزار کيلومتر شبکه برق جديد، 9 هزار مگاوات ظرفيت نيروگاهي جديد و همچنين 4.5 ميليون مشترک جديد به صنعت برق افزوده شده است.


فلاحتيان­ افزود: راندمان نيروگاه هاي کشور از 36.7 درصد در سال 92 به 38 درصد در سال جاري رسيده است وخاموشي ها از 3.5 دقيقه در شبانه روز به ازاي هر مشترک نيز به 2.6 دقيقه رسيد و همه روستاهاي بالاي 10 خانوار هم برق دار شدند.


معاون سابق وزير نيرو در امور برق وانرژي ادامه داد: تلفات انرژي برق در اين سالها از 15 درصد به 10.68 درصد کاهش يافته و­ظرفيت نيروگاه هاي تجديدپذير در اين سالها از 200 مگاوات به 500 مگاوات رسيده است.


وي يکي از مشکلات اقتصادي وزارت نيرو را بدهي هاي باقي مانده نيروگاه هاي واگذار شده دانست و گفت: در اين سالها 10 هزار ميليارد تومان از اين تعهدات نيروگاه ها به وزارت نيرو منتقل شده بود که اين مقدار پرداخت شد.


فلاحتيان افزود : در اين مدت 4 هزار و 500 ميليارد تومان از اسناد خزانه اسلامي استفاده شد و همچنين سه هزار ميليارد تومان نيز با استفاده از ظرفيت تهاتر تسويه شد.


پنجشنبه مراسم توديع و معارفه معاون برق و انرژي وزير نيرو برگزار شد و وزير نيرو احکام همايون حائري به عنوان معاون برق و انرژي وزير نيرو و هوشنگ فلاحتيان به عنوان مشاور وزير نيرو را به طرفين داد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;