طرح های ایمنی در سد و نیروگاه کارون

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 گفت: با توجه به گذشت حدود 14 سال از آغاز بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 و به منظور جلوگیری از بروز حوادث و مشکلات احتمالی برای کارکنان و تجهیزات در این نیروگاه، اداره ایمنی و بهداشت شرکت پس از شناسایی نقاط ریسک پذیر و حادثه خیز، فرایند طراحی مسیرهای ایمن در جهت دسترسی به تجهیزات نیروگاه را به دفتر فنی و مهندسی ارائه کرد.




نصرالله طاهری ادامه داد: پس از انجام بررسی های میدانی توسط ادارات ایمنی و بهداشت، مکانیک و دفتر فنی و مهندسی، تیم عملیاتی مکانیک طبق نقشه های طراحی توسعه مسیرهای دسترسی ایمن به تجهیزات و با نظارت روزانه اداره ایمنی و بهداشت توانست تعداد 12 طرح را تا پایان سال 95 با رعایت اصول و مقررات ایمنی و اخذ مجوز کار از واحد بهره برداری به اتمام و تعداد 3 طرح آن را تا مرحله نهایی اجرا کند.




وی، ایمن سازی مسیرهای دسترسی به تجهیزات، ساخت و نصب کاور روی فضاهای باز و پرتگاهی مسیرهای ترد پرسنل، ایمن سازی محوطه های پرتگاهی جرثقیل های مغار نیروگاه، بهینه سازی مسیر دسترسی به بالای ترانسفورماتورهای قدرت، ساخت و نصب پلکان جهت دسترسی به تابلو برق ترانسفورماتورها و فن کوییل ها را از جمله طرح های انجام شده عنوان کرد.




مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون3 تصریح کرد: اجرا و تکمیل این طرح ها افزون بر 499 میلیارد و 275 هزار ریال هزینه در بر داشته است.




سد و نیروگاه کارون3 با هشت واحد 250 مگاواتی و توان تولیدی 2000 مگاوات انرژی، یکی از مهم ترین نیروگاه های برق آبی کشور محسوب می شود که نقش اساسی و مهمی را در جبران فرکانس و تنظیم ولتاژ شبکه کشور به عهده دارد.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;