طرح سیستم جداسازی آب خاکستری در شیراز اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای شهر شیراز از تشکیل‌کارگروهی با هدف اجرای طرح سیستم جداسازی آب خاکستری هنگام دریافت پروانه ساختمانی به‌ منظور تصفیه هوشمند، افزایش بهره‌وری از منابع آبی از ساختمان‌ها و هوشمند‌سازی فضای سبز مجتمع‌های مسکونی و تجاری جدید، خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، لیلا دودمان در جلسه هوشمندسازی و فناوری اطلاعات این شورا، گفت: رشد روز افزون جمعیت و تمرکز آنها در شهرها آثار مخرب و اغلب فاجعه‌آمیزی را بر زیستگاه‌های طبیعی و زندگی بشر می‌گذارد و شهرها را در معرض بحران‌های ناگوار از جمله تخریب محیط‌زیست، نزول زیربناهای موجود، فقدان دسترسی به زمین سرپناه، آلودگی‌های زیست‌محیطی، خطر کمبود و اتمام منابع طبیعی و در نهایت اتلاف سرمایه‌های طبیعی و انسانی قرار می‌دهد.
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات ادامه داد: به همین منظور باید در شیوه سنتی مدیریت شهرها تجدید نظر و شیوه‌های جدید مبتنی بر مدیریت واحد شهری بصورت هوشمند را جایگزین کرد.
وی افزود: این شیوه مبتنی بر حفاظت و بهبود منابع طبیعی و فرهنگی، پخش متعادل سودها و هزینه‌ها، گسترش گزینه‌های حمل و نقل، اشتغال مسکن، توسعه پایدار و ارتقای بهداشت، سلامت و اجتماع سالم است.
دودمان با بیان اینکه جلسه‌‌ای با موضوع دریافت و ارائه گزارش پروژه‌های هوشمندسازی و فناوری اطلاعات سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و بررسی طرح الزام ساختمان‌های گروه «د» به اجرای سیستم جداسازی آب خاکستری هنگام دریافت پروانه ساختمان برگزار شد، تصریح کرد: در این جلسه نماینده اداره آب و فاضلاب، معاون کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، مدیر اداره انرژی شهرداری، رئیس اداره مهندسی آب شهرداری و نماینده سازمان محیط زیست، نظام مهندسی استان و دانشگاه علوم‌پزشکی و کارشناسان شورا و شهرداری، معاونان خدمات شهری، برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری شیراز و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز، به منظور طرح دیدگاه‌های همه جانبه و هماهنگی‌های بین سازمانی و برون سازمانی به بیان دیدگاه‌های تخصصی خود پرداختند.
رییس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به بررسی بهینه‌سازی مصرف انرژی و ارتقای زندگی شهروندان، خانه‌های هوشمند و شاخص آن یعنی طرح استفاده از آب‌های خاکستری و الزام گروه “د” ساختمان‌ها به اجرای آن در هنگام دریافت پروانه افزود: مقرر شد کارگروهی متشکل از نماینده‌های کمیسیون‌های هوشمندسازی و فناوری اطلاعات، شهرسازی و معماری، معاونت شهرسازی شهرداری شیراز، سازمان نظام مهندسی، اداره آب و فاضلاب شیراز و نماینده‌هایی از دیگر معاونت‌های شهرداری به بررسی طرح بپردازند.
وی تاکید کرد: تشویق بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری به اجرای سیستم هوشمند آب خاکستری از دیگر موضوعات مورد توجه این کارگروه خواهد بود.
دودمان از ارائه‌ی پروژه‌های هوشمندسازی سازمان فضای سبز و گزارشی از چاه‌های هوشمند به تفکیک مناطق شهرداری خبر داد و افزود: شهرداری مکلف است یکی از بوستان‌های شهر را به عنوان پایلوت پارک هوشمند انتخاب کرده و همه مولفه‌های شهر هوشمند (نورپردازی، مبلمان، نظارت هوشمند، اطلاع‌رسانی هوشمند، انرژی خورشیدی و آبیاری و نگهداری هوشمند) را در آن پیاده‌سازی و اجرا کند و ردیف بودجه‌ای به آن اختصاص دهد.
وی، ارائه‌ی اطلاعات حوزه‌ی فضای سبز و برنامه‌های مربوط به سیما، منظر و فضای سبز شهری به کمیسیون را از دیگر تصمیمات برشمرد و افزود: مقرر شد کمیسیون همه‌ی برنامه‌های هوشمند سازمان را از لحاظ نحوه و درصد اجرا رصد کند و در ردیف بودجه ۹۹ مطرح شود.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد شهرداری طرح جامعی با در نظرگرفتن همه‌ی مولفه‌های شهر هوشمند در حوزه فضای سبز، مراقبت و نگهداری هوشمند پارک‌های جدید الاحداث با هدف کنترل منابع، افزایش نرخ بهره‌وری و بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند به کمیسیون در مدت ۶ ماه ارائه کند.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;