طرح ازدیاد برداشت در میادین نفتی جنوب

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: ۵ خرداد ۱۳۹۷ مصادف است با آغاز یکصد و ده سالگی صنعت نفت ایران؛ در چنین روزی نخستین چاه خاورمیانه در میدان نفتون مسجدسلیمان به نفت رسید و به نوعی مهم‌ترین رویداد اقتصادی جهان در منطقه غرب آسیا را رقم زد.


اهمیت پیدایش نفت در ایران به‌عنوان یک نقطه عطف تا بدانجاست که بر مبنای آن می‌شود تاریخ کشور ما را به عصر قبل و بعد از نفت تقسیم و تعیین کرد. بیژن عالی‌پور افزود: شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب به‌عنوان خاستگاه صنعت نفت و پیشگام و پیشتاز تولید نفت خام کشور، گنجینه دانش و مهد تجربه‌آموزی و تربیت مدیران و کارشناسانی است که این صنعت را در عبور از کوره‌های سخت گذر جنگ و تحریم هدایت و راهبری کرده و تجربه ۴۰ سال تولید پایدار و صیانتی از میادین نفت و گاز را در کارنامه درخشان خود دارند.


وی اظهار کرد: بخش خصوصی توانمند داخلی نیز حضور و قابلیتی کم‌نظیر دارد؛ که هم از نظر تأمین خدمات و اجرای طرح‌های بزرگ و از هم به لحاظ طراحی و تولید کالا و تجهیزات پیشرفته، توان کار و رقابت در فضای بین‌المللی را دارند، همچنین دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی سومین عنصر اثرگذار و همکار با انگیزه صنعت نفت در این مدت به‌خصوص دو دهه اخیر به‌شمار می‌آیند.


عالی‌پور به ضرورت و مراوده علمی با جهان و به اشتراک نهادن دستاوردهای درون‌زای علمی، از آخرین پیشرفت‌های تکنولوژی به‌ویژه در حوزه‌های ازدیاد برداشت و شیوه‌های نوین حفاری اشاره کرد و افزود: طی دو سال گذشته تفاهم‌نامه‌های متعدد با شرکت‌های داخلی و خارجی بسته شد و انعقاد نخستین توافق‌نامه با کنسرسیوم پرگس در اواخر اردیبهشت سال‌جاری به منظور انجام این مهم بود که پس از تبدیل به قرارداد، ضمن جلب سرمایه لازم برای توسعه و اجرای طرح جامع ازدیاد برداشت در میدان نفتی کرنج، نوسازی و روزآمدی تأسیسات فرآورشی، تولید نفت این میدان از ۱۲۷ هزار بشکه فعلی به ۲۰۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت.


مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب گفت: نگاهی به کارنامه چهارساله این شرکت در زمینه کمک به توسعه زیرساخت‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی و زیست‌محیطی بیانگر این واقعیت است.


از طرفی در درون سیستم و داخل صنعت نفت نیز طرح‌های مهم و کلیدی با لحاظ و اولویت محیط‌زیست و مسوولیت‌های اجتماعی تعریف و اجرا می‌شوند؛ مصداق این مدعا آخرین طرح‌های افتتاح شده در زمینه جمع‌آوری گازهای فلر است که دقیقا مبتنی بر اصل استمرار تولید توام با حفظ سلامت ساکنان مناطق پیرامونی تعریف و اجرا شده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;