طراحی خوب دکوراسیون منزل رکنی اصلی در معماری ساختمان

در قدیم الایام طراحی داخلی منزل جزیی از معماری ساختمان‌ها به شمار می‌رفت. آن زمان هدف اصلی از طراحی داخلی، استفاده بهینه از فضا و بالا بردن رفاه صاحب خانه بود. مثلا طاقچه‌های سنتی که در معماری ساختمان توجه زیادی به آن می‌شد. نمونه‌ای از طراحی داخلی به سبک قدیم است. که از فضای دیوار، هم استفاده تزیینی و هم استفاده کاربردی می‌شد.
به گزارش تاسیسات نیوز،دکوراسیون داخلی منزل هنگامی که به زیبایی طراحی شود، اولین تاثیر مثبت را روی افراد داخل منزل می گذارند. نکات و اصول طراحی داخلی نه تنها زیبایی ظاهری منزل را تضمین می کنند. بلکه از لحاظ روانشناسی نیز تاثیر مثبتی بر روح و روان می گذارد و حتی می‌تواند باعث کمترشدن استرس روزانه افراد شود.
مراحل تغییر دکوراسیون داخلی خانه
مهمترین مسئله در دکوراسیون داخلی منزل، سلیقه شماست. بنابراین، در قدم اول باید تکلیف خودتان را با سلیقه‌تان مشخص کنید. شما به چه فضایی علاقه بیشتری دارید؟ فضای لوکس؟ مدرن؟ سنتی؟
بعد از آن باید سبک دکوراسیون خود را انتخاب کنید. انتخاب یک سبک مشخص باعث هماهنگی بیشتر و وحدت بین عناصر داخلی منزل می‌شود. شما می‌توانید از سبک‌های ساده و کلاسیک استفاده کنید و یا طرفدار مدرنیته باشید. حتی می‌توانید این دو سبک را در هم آمیزید. سبک مینیمالیستی، سبک معاصر، سبک سنتی ، سبک ساحلی و ‌… سبک هایی است که می‌توان در دکوراسیون داخلی منزل استفاده کرد.
سپس باید مشخص کنید کدام قسمت منزل به طراحی دکوراسیون نیاز بیشتری دارد؟ آیا فضا نیاز به بازسازی هم دارد؟ نیاز است تا با یک طراح دکوراسیون داخلی تماس بگیرید؟
اگر تصمیم گرفتید که کار را به طراح بسپارید قدم بعدی این است که، نمونه کارهای آن شخص یا شرکت را بررسی کنید. هم کیفیت و سبک کار را ببینید و هم ذهنیت و شناخت نسبت به سبک کار طراح پیدا کنید.
فایده دیگر سپردن کار به شرکت‌ها و یا طراحان دکوراسیون داخلی است که می‌توانید هزینه‌ها را مدیریت کنید. بودجه مشخصی را برای این مار در نظر بگیرید. و بدون اینکه دغدغه مدیریت هزینه را داشته باشید از دانش و سواد آن‌ها بهره‌مند شوید.
دکوراسیون داخلی منزل و اصولی باید رعایت کنیم
اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل
برای این که چیدمانمان زیبایی و آرامش بیشتری را به محیط القا کند، رعایت چند اصل الزامیست.
اصل اول (توزیع وزن بینایی)
شما می‌توانید خانه خود را مثل سبک‌های سنتی متقارن بچینید و یا می‌توانید مثل سبک‌های مدرن نامتقارن.
اصل دوم (نقطه کانونی خانه)
هر وقت دکوراسیون داخلی خانه را خواستید طراحی کنید، باید در محیط یک کانون در نظر بگیرید. مثلا شومینه، تابلوی هنری زیبای روی دیوار، دیوار پشت تلویزیون می‌تواند به عنوان کانون انتخاب شود.
اصل سوم (کنتراست)
کنتراست یا همان تنوع در طراحی داخلی، همان چیزی است که حذابیت بصری ایجاد می کند. ایجاد هارمونی رنگی، حفظ با تکرار عناصر همرنگ باعث می شود فضا دلبازتر دیده شود.
اصل چهارم (رنگ آمیزی)
یکی از اصول مهم و اساسی در طراحی دکوراسیون داخلی رنگ آمیزی ساختمان است. در منزل می‌توان در هر اتاق از یک رنگ و یک سبک متفاوت استفاده کرد.
دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
ایران از دیرباز معماران و طراحان موفقی داشته است که به طراحی داخلی اهمیت زیادی می دادند. پنجره‌های ارسی در خانه های قدیمی و بناهای تاریخی گواه این ادعاست. با گذشت زمان و تغییر سلیقه مردم و همچنین حفظ سنت‌ها، دکوراسیون داخلی منزل ایرانی تغییر کرده و سبک مدرن را به درون خود راه داده است.
طراحی دکوراسیون توسط طراحان ایرانی، زبانزد جهانیان است. و طراحان ایرانی به خوبی می‌توانند طرح‌هایی منعطف و ترکیبی از دکور سنتی و مدرن را ایجاد کنند. به همین دلیل در سطح جهان در این حد بی‌نظیرند.
اما در دکوراسیون ایرانی، تعدادی از عناصر ثابت هستند. با دیدن آن هاست که متوجه ایرانی بودن فضا می‌شویم. مثلا فرش و قالی عنصر جدایی ناپذیر خانه‌های ایرانیست.
دکوراسیون آشپزخانه را فراموش نکنید
آشپزخانه قلب خانه و در طراحی داخلی منزل  بسیار مورد توجه است. شکل آشپزخانه، نوع طراحی داخلی آشپزخانه را مشخص می‌کند. فرقی نمی‌کند آشپزخانه‌ای به شکل L داشته باشید و یا  U شکل، سعی کنید مثلثی را با استفاده از سه وسیله: سینک، یخچال و گاز تشکیل دهید.
دکوراسیون داخلی خانه ای منحصر به فرد
اگر دنبال یک تغییر اساسی در خانه خود هستید، بهترین کار تغییر دکوراسیون داخلی منزل به روش اصولی است‌. اما قبل از هر اقدامی باید به سوالات زیر پاسخ دهید:
چه نوع سبکی را می‌خواهید؟
از لوازم قبلی خود هنوز هم استفاده می‌کنید؟
کدام لوازم و وسایل را می خواهید تعویض کنید؟
بودجه شما برای تغییر دکوراسیون چقدر است؟
آیا خودتان تغییرات را انجام می‌دهید و یا از متخصص طراحی داخلی کمک می‌گیرید؟
برخی از افراد فکر می‌کنند که دکوراسیون داخلی منزل کار آسانی است. و نیازی به مشورت گرفتن از کسی نیست. اما هنر طراحی داخلی، دانشی است به طور تخصصی در دانشگاه ها تدریس می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;