طراحی خطوط مربوط به اتاق‌های تمیز ممکن شد

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت سل تک فارمد یکی از با کیفیت‌ترین خطوط تولیدی محصول را دارا است، از این رو با توجه به تجربیات واحد مهندسی این شرکت در این حوزه و بهره‌گیری از دانش فنی و تخصصی تیم مهندسی، این شرکت آمادگی طراحی کلیه خطوط مربوط به اتاق‌های تمیز در صنایع داروسازی ، خطوط محصولات بیولوژیک ، صنایع الکترونیک و نیمه هادی‌ها را دارد.

ساخت اتاق‌های تمیز امروزه از اهمیت بالایی برخوردار شده‌اند. بیش از صد سال پیش با شیوع انواع بیماری‌ها افزایش مرگ و میر ناشی از آن، نیاز به محیطی عاری از میکروب و بیماری در بیمارستان‌ها احساس شد که به آن ها اتاق تمیز می‌گفتند.

پس از آن محققان این امر شروع به طراحی و ساخت اتاق تمیز کردند. همان طور که از اسم آن مشخص است، این اتاق باید مکانی باشد که آلاینده‌های زیست محیطی در آن بسیار کمتر از حد معمول است.

انجام پروژه‌های موفق مشاوره و طراحی

تیم مهندسی شرکت سل تک فارمد تا به حال چندین پروژه را طبق استاندارد‌های مربوطه  PICs ، ISPE به خوبی طراحی و اجرا کرده است و در این حوزه تجربه بالایی دارد.

اتاق‌های تمیز عبارت است از یک اتاق که در محوطه آن، غلظت یا تعداد ذرات موجود در هوا کنترل و تنظیم می‌شود. کلین روم به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود تا بتواند ذرات معلق و آلاینده های داخل اتاق را با راندمان بالا کنترل کند.

فعالیت‌های این شرکت در حوزه طراحی خطوط مربوط به اتاق‌های تمیز شامل مشاوره و طراحی نقشه‌های مفهمومی (Conceptual Plan)، طراحی فضای معماری خطوط تولید، طراحی نقشه‌های مکانیکال اجرایی شامل‌نقشه های (Basic & Detail) و طراحی نقشه‌های الکتریکال و مدیریت هوشمند (BMS) می‌شود.

طراحی نقشه‌ها به صورت دو بعدی و سه بعدی توسط نرم افزار‌های (BIM) جهت کاهش خطا در اجرا و برآورد دقیق متریال مصرفی پیش از اجرای پروژه، اجرا، مدیریت و نظارت بر ساخت اتاق های تمیز و طراحی و تهیه کلیه نقشه‌های قطعات صنعتی از دیگر فعالیت‌ها است.

ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی علاوه بر تداوم توسعه در این زمینه‌ها، بسترسازی لازم برای ارتقای فناوری در صنایع موجود و توسعه کسب‌وکارهای جدید دانش‌بنیان را با جدیت بیشتری دنبال می‌کند.

پایان پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;