ذخیره حرارتی یخ در خلیج مارینا

به گزارش تاسیسات نیوز، این اولین باری خواهد بود که اداره بازار انرژی سنگاپور (EMA) و شرکت پیشرو در آسیا و اقیانوسیه SP Group، یک مرکز ذخیره حرارتی یخ را به تنهایی، خارج از یک کارخانه خنک کننده منطقه نصب می کنند. چنین تأسیسات ذخیره سازی حرارتی یخ به طور سنتی در یک کارخانه خنک کننده منطقه قرار دارند.

تاسیسات خلیج مارینا که در سال ۲۰۰۶ تاسیس شد، گفته می شود که بزرگترین شبکه خنک کننده منطقه ای کاملاً زیرزمینی در جهان است. منطقه مالی مارینا بی سنگاپور. این هتل به بیش از ۲۰ ساختمان در این منطقه خدمات می دهد، از جمله مارینا بی سندز، باغ های کنار خلیج، ایستگاه رافلز پلیس MRT، بلوار وان مارینا و مرکز مالی مارینا بی. گسترش بیشتر شبکه اعلام شده در آوریل، ظرفیت را به بیش از ۷۰۰۰۰ RT افزایش می دهد و بیش از ۲ کیلومتر لوله عایق زیرزمینی را اضافه می کند.

پایلوت حرارتی یخی، استفاده از فضا را در پست بهینه می‌کند و در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۶ به عنوان بخشی از کارهای نوسازی پست تکمیل می‌شود. تا ۱۵۰۰ RT/h انرژی حرارتی یخ به شبکه خنک کننده منطقه خلیج مارینا اضافه می کند. این همچنین به هدف EMA برای استقرار حداقل ۲۰۰ مگاوات ESS پس از سال ۲۰۲۵ کمک می کند.

ESS می‌تواند به حل مسئله متناوب عرضه کمک کند، زیرا انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی به دلیل شرایط آب و هوایی در نوسان است. انرژی حرارتی ذخیره شده نیز می تواند برای تامین انرژی نیروگاه خنک کننده منطقه تخلیه شود و تقاضای اوج بار را کاهش دهد. این به تعادل بار الکتریکی کمک می کند.

به عنوان بخشی از آزمایشی، SP 3000 RT ظرفیت چیلر را در پست نصب خواهد کرد تا از گسترش آینده شبکه خنک کننده منطقه Marina Bay پشتیبانی کند و مجموع ظرفیت نصب شده شبکه را به ۷۳۰۰۰ RT برساند. این به SP اجازه می دهد تا خنک کننده پایدار را برای ساختمان های بیشتری در مجاورت خلیج مارینا و مناطق اطراف آن مانند Boat Quay فراهم کند.

عملیات خنک‌سازی منطقه‌ای SP در خلیج مارینا در حال حاضر یک تامین‌کننده کلیدی پاسخگویی به تقاضا در سنگاپور است، با پنج مخزن ذخیره‌سازی حرارتی که تا ۱۱ مگاوات ظرفیت کاهش بار برق را تامین می‌کنند.

پایان پیام/

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.

;