ضعف در مدیریت منابع آبی

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیریت منابع آب در استان بسیار ضعیف است و رها شده در حالی که باید از همین آب موجود درست استفاده کنیم.


حبیب اله نیکزادی، در شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمان اظهار کرد: بودجه محدود اما نیازها فوق العاده زیاد است و هرکس بیشتر پیگیری کند، می تواند منابع بیشتری جذب کند و مدیران استان باید پیگیری بیشتری داشته باشند.


وی با انتقاد از روند کند تعیین تکلیف اراضی کشاورزی در استان های مختلف از جمله کرمان اظهار کرد: اگر این تعیین تکلیف به نتیجه برسد، هم دولت راحت شده و هم اثبات مالکیت مردم مسجل خواهد شد ضمن آنکه باید چاه های غیرمجاز استان هرچه زودتر تعیین تکلیف و ساماندهی شود تا مردم از آب معقولی استفاده کنند و از تخلیه روستاها جلوگیری شود.


نیکزادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پرونده مالیاتی خیلی از شرکت های بزرگ در استان نیست و باید دنبال شود که استان از این موضوع منتفع شود.


نماینده مردم شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اجازه داده شرکت ها به جای مالیات پرداخت در مدرسه سازی فعالیت کنند و باید این امر با موافقت استاندار و درخواست به آموزش و پرورش صورت بگیرد.


نیکزادی با اشاره به خشکسالی تصریح کرد: بحران آب جدی است و اگر با همین روش پیش برویم، نیمی از کشور تخلیه خواهد شد ضمن آنکه عشایر نیز به شدت از این موضوع آسیب می بینند و باید برای جبران خسارت و تامین علوم دام آنها فکری بشود.


وی در ادامه گفت: مدیریت منابع آب در استان بسیار ضعیف است و رها شده در حالی که باید از همین آب موجود درست استفاده کنیم.


عضو ناظر شورای برنامه ریزی استان کرمان با تاکید بر لزوم تعیین تکلیف اراضی شهری گفت: در فهرج 80 درصد اراضی، دولتی اعلام شده در حالی که مردم سال ها در این اراضی زندگی یا کشاورزی کرده اند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;