ضرورت درج الزام رعایت مقررات ملی ساختمان در پروانه‌های ساختمانی

 

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان گفت: شهرداری‌ها مکلف هستند نسبت به درج الزام رعایت مقررات ملی ساختمان در پروانه‌های ساختمانی اقدام کنند و صدور پایان‌کار، منوط به رعایت کامل این مقررات است.




روبط عمومی شورای مرکزی افزود، حسن مجتبی‌زاده اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه سال 95 مجلس شورای اسلامی و تاکید وزارت راه و شهرسازی و نیز به منظور مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و اصلاح الگوی مصرف به‌ویژه مصرف انرژی در بخش ساختمان و مسکن، شهرداری‌ها مکلف‌اند نسبت به درج الزام رعایت مقررات ملی ساختمان در پروانه‌های ساختمانی اقدام کنند.




این مسئول ادامه داد: عدم رعایت ضوابط شهرسازی ومعماری (بحث دو نقشه‌ای) نیز شامل موضوع مذکور بوده و شهرداری‌های استان نباید برای ساختمان‌هایی که بر اساس مفاد پروانه ساختمانی احداث نشده‌اند، پایان‌کار صادر کنند.

 

 

 

رئیس سازمان نظام مهندسی استان زنجان، تصریح کرد: با ایجاد ساختمان‌های باکیفیت می‌توان میزان تقاضا در بازار مسکن را افزایش داد و اعتماد مردم را به ساختمان‌ها و نیز خرید ساختمان جلب کرد.

 

 

مجتبی‌زاده یادآور شد: عدم رعایت مقررات ملی ساختمان، تعرض به حقوق شهروندی است و رعایت مقررات ملی ساختمان و سایر استاندارهای موجود در حوزه مهندسی ساخت‌ و ساز، بیش از هر چیز منافع شهروندان و ایمنی آن‌ها و نیز حفظ و توسعه ساختمان به عنوا نیک سرمایه ملی را به دنبال خواهد داشت.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;