ضرورت افزایشی شدن تعرفه های مهندسان

در دیدار سید شمس شفیعی عضو شورای شهر رشت با بهزاد پارسا رئیس سازمان و تعدادی از اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی گیلان بر افزایشی شدن تعرفه مهندسان با وجود تخلفات ساختمانی و اعمال جریمه های مختلف تاکید شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، این دیدار که به میزبانی مهندس بهزاد پارسا رئیس سازمان برگزار گردید، در مورپ خدمات سازمان، فرآیند ارائه خدمات و تعرفه این خدمات صحبت شد.
شفیعی ضمن اشاره به ذهنیت عموم نسبت به خدمات مهندسی خواستار تعامل بیشتر بین شورای شهر و سازمان شد و اظهار کرد: با توجه به علاقه ای که به حوزه ساخت و ساز دارم امیدوار هستم مشکلات این حوزه هرچه سریع تر برطرف گردد.
روند طولانى فرآیند کنترل و صدور نامه نظام مهندسى به شهردارى ها، مقایسه تعرفه عوارض شهردارى و نظام مهندسى و توجه به کیفیت نظارتها از سوى نظام مهندسى از اهم سوالات این عضو شوراى شهر بود.
در ادامه پارسا نیز به تشریح وظایف سازمان و مهندسان پرداخت و در مورد عدم تناسب تعرفه دریافتی مهندسان و وظایف و مسئولیت های آنها صحبت کرد.
پارسا، مقایسه موارد خاص در بحث تعرفه را ناعادلانه توصیف کرد و گفت: این مقایسه جز مخدوش کردن ذهنها و ایجاد تفرقه خروجى دیگرى نخواهد داشت زیرا که در موارد خاص در این سازمان نیز پروژه هاى زیادى وجود دارد که مالکان آنها از تخفیف ویژه و حتى بعضاً بصورت رایگان از خدمات مهندسى بهره مند می گردند.
وی در ادامه صحبت های خود گفت در بخش تخلفات ساختمانى که شامل جریمه هاى چند ده برابرى می شوند شرایط مهندسان چگونه است؟ آیا تعرفه خدمات مهندسى با وجود تنشها و مشکلات فراوان در این حوزه نباید بصورت افزایشى باشد؟ در حالی که با همان تعرفه اولیه در حال انجام است.
رئیس سازمان هم چنین از روند الکترونیکی خدمات سازمان در فرآیند صدور پروانه و ارسال الکترونیکی گزارشات مهندسان به مراجع صدور به تفضیل سخن گفت.
در ادامه نیز گزارش مبسوطی از روند امور و چگونگی ثبت و کنترل نقشه ها و مستندات ارسالی به مراجع صدور پروانه در اختیار این عضو شورای شهر قرار گرفت که برخلاف شایعات مطرح گردیده، زمان بین ثبت درخواست و چاپ نامه خروج طبق مستندات ارائه شده غالباً بین سه روز تا دو هفته بوده است.
وی از این عضو شورای شهر رشت خواست بطور مشخص زمان ثبت درخواست پروانه ساختمانى توسط مراجعان به شهرداری ها و چاپ نامه به نظام مهندسى که به دلایل غیرفنى بسیار است، مورد بازبینی قرار گیرد.
پارسا در بحث نظارت نیز افزود: به استناد گزارشات الکترونیکى مهندسان در سیستم شهردارىهاى مناطق که موجود است، هزاران گزارش از سوى مراجع صدور بدون پاسخ مانده است.
وی گفت: قطعاً تلاش خواهیم نمود معایب و نقایص موجود در سازمان نظام مهندسى را به حداقل برسانیم و در کنار موضوعات مطروحه با تعامل و همکارى مناسب با شورا و شهردارى بتوانیم خدمات بهترى به مردم ارائه دهیم.
شفیعى نیز ضمن تشکر از توضیحات رئیس سازمان اظهار امیدوارى کرد با تشکیل کارگروه هاى تخصصى مشکلات حوزه صدور پروانه ساختمانى در جهت رفاه شهروندان به حداقل برسد.
فرزاد محمد علیزاده نایب رئیس دوم سازمان، ابراهیم افشاری دبیر سازمان و حمیدرضا شعبانی عضو هیئت مدیره سازمان در این دیدار حضور داشتند و مقرر شد، به زودی جلسه ای با حضور مدیران مناطق شهرداری رشت، تنی چند از اعضای شورای شهر رشت و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان برگزار و فرآیندهای فعلی در مراحل ابتدایی صدور پروانه های ساختمان بازنگری و تا حد امکان تسهیل و تسریع گردد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;