خودکفایی در صنعت شیرآلات ساختمانی

حبیب الله توسلی،عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم بهداشتی و ساختمانی با موضوع بررسی صنف لوازم بهداشتی و شیرآلات بیان داشت: با توجه به اینکه تولید ما در صنعت شیرآلات ساختمانی و لوازم بهداشتی از لحاظ کیفیت کاملا با محصولات خارجی برابری می کند دولت باید با حمایت جدی از این صنعت،موجبات شکوفایی بیشتر را فراهم آورد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، وی در خصوص نوع حمایت دولت از صنعت شیرآلات کشور تصریح کرد: ما از دولت محترم تقاضا داریم تا به کارگاه های کوچکی که درآمد بالایی ندارند اما باعث افزایش اشتغال کشور هستند و باری از دوش دولت برمی دارند توجه کرده و این گروه را از پرداخت مالیات معاف نماید.
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم بهداشتی اذعان کرد: خوشبختانه با زحمات بی وقفه ی تولیدکنندگان،صنعت شیرآلات کشور به خودکفایی در عرصه صادرات رسیده و از این لحاظ هیچگونه عقب ماندگی وجود ندارد.
توسلی با بیان اینکه برندهای شیرآلات ایرانی بسیار جلوتر از برندهای خارجی است خاطر نشان کرد: علیرغم پیشرفت چشمگیر در صنعت شیرآلات متاسفانه هنوز نتوانسته ایم فرهنگ غلط ترجیح کالای خارجی به ایرانی را از میان برداریم اما سازمان صدا و سیما(علی الخصوص سیما) در این راستا با تبلیغات برندهای ایرانی به کمک ما آمد که در این باره نهایت تشکر را ابراز می داریم.
وی اظهار داشت: امروزه در بخش تولید شیرآلات، کاشی و سایر لوازم ساختمانی از قبیل لوله پولیکا وابستگی ما به صفر رسیده است البته کالای خارجی در ایران ۵ درصد خواهان دارد که وجود تنگناهای ارزی موجب تقویت تولید داخلی گردیده است.
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم بهداشتی در ادامه سخنان خود در رادیو گفت و گو در خصوص مشکلات حوزه ی لوازم بهداشتی و شیرآلات تصریح کرد: بزرگ ترین مشکل این حوزه، تهیه ی مواد اولیه آن است زیرا مواد اولیه مورد نیاز ما بطور مستقیم بدست تولید کنندگان نمی رسد.
وی در تکمیل این بخش از سخنانش افزود: ما در بخش آبکاری نیازمند خارج هستیم در حالی که در بخش ریخته گری (متالوژی) وابسته نیستیم اما متاسفانه با آنکه ایران دارای تولیدات بالا در بخش مواد پلاستیکی و پتروشیمی است ما همچنان مواد مورد نیاز خود را باید با سه واسطه تهیه کنیم که برای ما بسیار مشکل زاست.
حبیب الله توسلی همچنین به منظور دسترسی تولید کنندگان به مواد اولیه ی مورد نیاز و کاهش قیمت تمام شده ی تولید،خواهان ایجاد پایگاه هایی در بخش بورس و پتروشیمی شد.
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم بهداشتی کشور در خصوص گردش مالی این صنعت اذعان کرد: در سال های ۱۳۵۰ الی ۱۳۶۰ ،واردات ما در بخش شیرآلات ۴۰ هزار تن بوده که آن هم از خارج تامین می شده و در داخل کشور بیش از ۵ هزار تن تولید نداشتیم اما خوشبختانه امروز این رقم به ۱۵۰ هزار تن افزایش یافته است که در نوع خود بی نظیر بوده و توانسته در عین ایجاد اشتغال آن را هم حفظ کند.
محمد فرزاد، رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرآلات بهداشتی نیز تقویت صادرات را تنها راه برون رفت از رکود موجود در کشور دانست و افزود: در حال حاضر ایجاد نمایشگاهی دائمی متشکل از کالاهای صادراتی برتر(برای داخل) ضرورت تام دارد زیرا تیم های خارجی می توانند تمام توان ایران را در یک صحنه دیده و خریدار آن شوند.
فرزاد میزان اشتغال زایی در حوزه ی شیرآلات کشور را ۱۰۰ هزار نفر عنوان کرد.
محمد حسن مرجانی،دبیر انجمن شیرآلات بهداشتی کشور با بیان اینکه بیش از نیم قرن سابقه توزیع لوازم بهداشتی را داراست، اظهار داشت: آنچه ایران را به استقلال و خودکفایی می رساند تقویت تولید است آن هم تولیدی که در شرایط سخت اقتصادی امروز بسیار فضیلت دارد و فضیلت آن کمتر از رزمنده ای که در میدان جنگ از خاک ایران پاسبانی می کند نیست.
وی تولید نیاز کشورهای خارجی را رمز تقویت تولید و صادرات کشور خواند و تصریح کرد: دولت ها و سفارتخانه های ما در خارج از کشور در این خصوص بسیار کم کاری کرده اند لذا شناسایی علایق و نیازهای کشورهای خارجی ما را در تولید سرآمد جهان خواهد کرد.
فایل صوتی این برنامه از طریق تارنمای شبکه ی گفت و گو قابل دریافت است.
منبع رادیو گفت و گو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;