صفر تا صد نصب و تعمیر کولرگازی

در این مقاله می خواهیم به آموزش تعمیرات پکیج دیواری، آموزش نصب کولر اسپلیت، آموزش تعمیر پکیج  و آموزش نصب کولر گازی بپردازیم و مراحل کار را به صورت دقیق آموزش دهیم باید به این نکته توجه کنید که اگر برای اولین بار است که می خواهید تعمیر کنید بهتر است از یک نصاب کمک بگیرید
به گزارش تاسیسات نیوز، اگر شما برای بار اول است که آموزش نصب کولر گازی را مطالعه می کنید بهتر است از یک نصاب برای این کار کمک بگیرید. باید این نکته را در نظر بگیرید که برای نصب کولر گازی شما نیاز به یک مته مخصوص برای سوراخ کردن دیوار دارید زیرا کولر گازی یک یونیت خارجی می باشد.
 آموزش نصب یونیت داخلی کولر گازی
  1. ۱٫ ابتدا قبل از هر کاری در نصب کولر گازیاسپلیتمی بایست مکان مناسبی را برای نصب کولر در داخل سالن روی دیوار مشخص کنید. مکان انتخابی شما باید از هر گونه نور مستقیم خورشید و گرما به دور باشد.
 همچنین مکان هایی که ممکن است غبار نفت یا گوگرد داشته باشد و یا گاز نشت کند بپرهیزید.
داخل کولر گازی پنلی موجود است که به فضای باز ۱۵ سانتی متری احتیاج دارد بنابراین این قسمت باید به فاصله حداقل ۲٫۱۳ متر از سطح زمین بالاتر باشد.
  1. در نصب کولر گازی صفحه ی نصب کولر را روی دیوار به طور کامل و محکم قرار دهید.
شناسایی کنید که پنل داخلی را کجا میخواهید نصب کنید بنابراین پایه نصب را روی همان دیواری که پنل داخلی نصب می شود نگه دارید.
 شما می توانید با استفاده از مته در تمامی نقاط و در محلی که پیچ های پایه وجود دارد سوراخ هایی را در دیوار ایجاد کنید.
درون سوراخ هایی که ایجاد کرده اید می توانید رول پلاک قرار داده و صفحه پایه نصب را به وسیله پیچ به دیوار محکم کنید.
  1. متناسب با لوله کولر گازی در دیوار سوراخایجاد کنید.
فضای خالی درون داکت وجود دارد شما میتوانید بهترین نقطه ای که می توانید به بیرون سوراخ کنید درون این داکت بیابید و برای این کار باید فاصله و طول مورد نیاز لوله به واحد خارجی را شناسایی کنید.
سوراخی به قطر ۷٫۵ روی دیوار ایجاد کنید. لوله باید شیب رو به پایین داشته باشد این کار جهت اطمینان از تخلیه مناسب لوله است بعد از این کار باید درون سوراخ یک فلنج انعطاف پذیر قرار دهید.
بررسی اتصالات الکتریکی موقع نصب کولرگازی
  1. در این مرحله  از آموزش نصب کولرگازیاسپلیتباید اتصالات الکتریکی را بررسی کنید.
در پنل جلویی واحد داخلی کاوری موجود است، آن را بردارید.
از اینکه کابل های برق به پایه های پیچ متصل شده اند کاملا مطمئن شوید. مطمئن شوید که نمودارهایی که با کولر گازی عرضه می شوند با آن مطابقت دارند یا خیر.
 آموزش جاگذاری لوله ها در نصب اسپلیت
  1. در این مرحله از نصب کولر گازی باید لوله ها را متصل کنید.
لوله کشی را باید در دیوار داخلی ایجاد کنید. برای اینکه کارکرد دستگاه شما به حداقل برسد باید خم شدگی ها را به حداقل برسانید.
بین سطوح خارجی و داخلی یک لوله پی وی سی به طول شش میلیمتر برش دهید.
  در پوش را داخل سوراخ ایجاد شده در دیوار قرار دهید. در این مرحله از نصب اسپلیت، توسط چسب لوله های مسی، کابل برق و لوله تخلیه را به هم ببندید. همچنین برای اطمینان از جریان آزاد آب لوله تخلیه را در پایین قرار دهید.
در مرحله بعد شما باید لوله را به واحد داخل متصل کنید و آن را سفت کنید .
محل قرار گیری لوله تخلیه آب در پایه واحد کولر گازی می باشد، لوله را به مکان مورد نظر متصل کنید.
سوراخی در دیوار وجود دارد که شما باید لوله ها و کابل های متصل را به این سوراخ هدایت کنید.
 نحوه نصب واحد بیرونی یا کندانسور کولر گازی
  1. در مرحلهشش باید با فشار دادنروی پایه نصب واحد داخلی کولر گازی را محکم کنید و حتما از ایمنی آن مطمئن شوید.
برای نصب واحد بیرونی کولر گازی حتما مکان مناسبی پیدا کنید.
جهت عملکرد بهتر و مناسب شما احتیاج به واحد بیرونی اسپیلت (کندانسور) دارید.
یک سطح بتنی در زمین درست کنید این سطح باید به اندازه کافی بلند باشد و کاملا مسطح و تراز باشد همچنین مطمئن باشید که در زمستان بالاتر از سطح برف قرار می گیرد.
در این مرحله بر روی سکو، کندانسور بیرونی کولر را قرار دهید.برای به حداقل رساندن لرزش کنتاکتور از یک زیرسازی لاستیکی استفاده کنید.
در مرحله بعد سیم برق را وصل کنید و روکش یا کاور آن را بردارید سپس به نمودار سیم کشی توجه کنید و کابل های برق را با نمودار مطابقت دهید.
سپس کابل ها را با گیره مابل ببنیدید.
و در پایان نحوه نصب کولر گازی  واحد بیرونی لوله ها رو در جای خود قرار دهید تا خارج نشوند.
 آموزش تعمیر پکیج دیواری
هنگامی که شما با خرابی پکیج دیواری مواجه می شوید می توانید از آموزش تعمیر پکیج های دیواری بوتان و ایران رادیاتور استفاده کنید. باید به این نکته توجه کنید که اگر مشکلات شما جزئی باشد در برخی موارد می توانید برای تعمیر پکیج خودتان دست به کار شوید.
 در این جا به آموزش چند مورد از تعمیرات پکیج دیواری می پردازیم:
  1. در همه پکیج ها شیر پر کن وجود دارد که فشار بار پکیج دیواری را می توان به وسیله آن چک کرد و عقربه ای که روی پکیج هست نباید بار آن کمتر از یک باشد. شیر پر کن زیر پکیج قرار دارد و این شیر یا مشکی و یا آبی بوده و گرد است. برای اینکه عقربه بار را تنظیم کنید باید شیر را باز کنید تا عقربه روی ۱٫۵ بیاید.
  1. وضعیت شیر ها را چک کنید اگر دسته شیر ها در امتداد شیر باشد یعنی شیر ها باز هستند. از باز بودن شیر گاز و تمامی شیر های پکیج مطمئن شوید.
  1. برای اطمینان از اینکه برق دارید یا خیر می توانید از فازمتر استفاده کنید.
  1. اگر پکیج شوفاژ دیواری خود را در بالکن نصب کرده اید می توانید دودکش آن را بردارید و وضعیت را چک کنید.
  1. شیر های بالا و پایین رادیاتورها را حتما در فصل زمستان چک کنید.
  1. در اطراف دودکش ها دریچه ای پلاستیکی موجود است، دریچه های پلاستیکی را باز کنید.
  1. زمانی که شیر پر کن را باز می کنید باید عقربه شیر پرکن تغییر جهت دهد. اگر هیچ تغییری نکرد احتمالا نافی شیر پرکن رسوب کرده است برای رفع این مشکل می توانید  شیر ورودی آب سرد را ببندید و بعد توسط آچار تخت شماره ۱۳ یا ۱۴ شیر پر کن را باز کنید و بعد با یک سیم مفتول می توانید رسوب موجود را خالی کنید.
  1. زمانی که نشتی پکیج شما زیاد باشد باید تمامی شیر های پکیج را ببندید و برق آن را قطع کرده و با یک تعمیرکار ارتباط برقرار کنید.
  آموزش تعمیرات پکیج و دلایل اصلی خاموش شدن پکیج
 در مبحث تعمیرات پکیج دیواری از دلایل مهمی که می توان به خاموش شدن پکیج اشاره نمود  فشار بار کم پکیج می باشد این عمل توسط سوئیچ آب شناسایی می شود و موجب می شود که عملکرد پکیج قطع شود.
شما برای رفع این مشکل می توانید اقداماتی را انجام دهید.
شیر پرکنی که زیر پکیج قرار دارد را باز کنید تا عقربه آن به ۵/۱ برسد و بعد ببندید.
به این نکته توجه کنید که اگر پکیج بوتان یا ایران رادیاتور شما خراب بود قبل از هر اقدامی فشار بار آن را بررسی کنید زیرا اگر عقربه فشار بار کمتر از یک را نشان دهد یکی از دلایل خرابی پکیج است.
اگر می خواهید فشار بار پکیج را بالا ببرید باید شیر پر کن را پیدا کنید. برای اینکار کمی خم شوید تا زیر پکیج را کامل ببینید، یک جسم دایره ای شکل که آبی یا مشکی است را می توانید مشاهده کنید، حالا می توانید ولوم پلاستیکی شیر پر کن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید زمانی که عقربه روی ۵/۱ سید می توانید آن را محکم ببندید.
نکته ای که باید حتما به آن دقت کنید این است که حتما از بسته بودن شیر پر کن قبل از ترک محل مطمئن شوید.
این کار را بهتر است به ساعات پایانی روز موکول کنید زیرا فشار آب در ساعات اولیه روز کمتر است. فشار پکیج را چک کنید اگر بیشتر از ۲ بار رفت حتما کمی آب تخلیه کنید تا فشار نرمال شود.
بعد از تمامی این مراحل اگر پکیج روشن نشد دوشاخه برق را چک کنید ممکن از دو شاخه قطع باشد. دقت کنید که دسته شیر در امتداد شیر باشه این نشان دهنده این است که شیر باز است همچنین دقت کنید ورودی شیر اصلی و تمامی شیر هایی که زیر پکیج است وصل باشند.
 اگر دیدید که پکیج شما خاموش و روشن می شود در نتیجه اکسیژن کافی درون آن برای احتراق وجود ندارد بنابراین لازم است تا دریچه های اطراف دودکش را با یک پیچ گوشتی باز کنید.
 نحوه رسوب زدایی رادیاتور شوفاژ در تعمیرات پکیجهای دیواری
 در این بخش از آموزش تعمیر پکیج های دیواری به نحوه رسوب زدایی می پردازیم.
هیچگاه رادیاتورها به خودی خود رسوب نمی زند در صورتی این اتفاق می افتند که نصاب سهل انگاری کند که در این صورت پکیج مسیر خود را شستشو نمی دهد و براده هایی که در زمان تولید رادیاتور درون آن ریخته بود مانع شستشو شده و مسیر را می بندد و یا در برخی مواقع که سر لوله ها باز است شن، خاک و ماسه به سیستم وارد می شود در نتیجه بعد از مدتی این آشغال ها سر شیر را می بندد و موجب می شود تا چرخش جریان شیر متوقف شود.
شما می توانید یکبار ورودی آب سرد را به داخل هدایت کرده و آب کثیف را تخلیه کنید.  وقتی که آب به شیلنگ های رفت و برگشت متصل است شما می بایست تک تک رادیاتور ها را ببندید و کل فشار را روی یک رادیاتور تنظیم کنید. در واقع با این کار شما کلیه رادیاتور ها را کاملا تمیز کرده اید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;