صرفه جویی برقی به شیوه ای جدید

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، اینکه شرکتها و وزارتخانه ها و سازمان ها چقد برق مصرف میکنند و نیز هزینه های برق مصرفی بین این ارگان ها و مردم چه مبلغی است همیشه یک چالش بزرگ بوده است.

 

ساخت تیزرهای تلویزیونی و صرف میلیاردها تومان بودجه دولتی برای فرهنگ‌سازی مصرف برق در طول سالیان زیادی صورت پذیرفته است بی‌آنکه بدنه دولت و وزارتخانه‌ها به مصرف برق خود نیم‌نگاهی کنند.

 

بیش از هزاران شرکت و موسسه دولتی و نیمه دولتی با بیش از چند میلیون نیروی کاری خود سهم بسیار بزرگی از برق مصرفی کشور را از آن خود کرده است. استفاده از ابزارهای الکترونیکی قدیمی در ساختار سنتی این موسسات باعت شده است تا نمودار سینوسی در مصرف برق دولت را شاهد باشیم.

 

کوچک‌ترین عضو موسسات و شرکت‌های دولتی کامپیوترها هستند که با یک حساب سر انگشتی خواهید دید که حداقل بیش از 2 میلیون و دویست هزار رایانه عمدتا سنتی در سازمان‌های دولتی و شبکه بانکی کشور وجود دارد. بگذارید با یک مثال شیوه محاسبه مصرف برق کامپیوترهای سنتی را توضیح بدهیم.

 

فرض کنید که یک کامپیوتر با کیس سنتی در موسسات دولتی وجود دارد. این به این معنی است که مصرف آن با توجه به پاور آن بین 250 تا 700 وات در ساعت یا به شکل درست‌تر به‌صورت تناسبی 450/ 1000 یعنی 45/ 0 کیلووات در هر ساعت است.

 

یعنی به ازای 8 ساعت 6/ 3 کیلووات و با احتساب هر کیلووات 2933 ریال در پایان روز فقط یک کامپیوتر سنتی به همراه مانیتور مبلغ 10 هزار ریال مصرف برق خواهد داشت و بسیار راحت است که هزینه مصرفی برق دولت را در خوش‌بینانه‌ترین حالت روزانه بیش از 2 میلیاردو دویست میلیون تومان بدانیم.

 

یعنی سالانه حدود 660 میلیارد تومان هزینه برق ادارات دولتی است.

 

از هزینه برق ادارات و سازمان‌های دولتی که بگذریم روزهای گذشته شرکت مدیریت برق کشور اعلام کرده است که مصرف برق کشور 49069 مگاوات است که حدود 365 مگاوات آن واردات است، همچنین طبق محاسبات مصرف برق ادارات و موسسات دولتی برابر با 7920مگاوات در روز خواهد بود. با نگاهی به کشورهای مترقی دنیا می‌توان متوجه شد که هیچ کدام از ادارات از سیستم‌های سنتی استفاده نمی‌کنند و مهاجرت به کامپیوترهای بدون کیس از اولویت شرکت‌های خصوصی و دولتی است.

 

کامپیوتر بدون کیس یا آل این وان، فناوری نسبتا جدید و به سرعت رو به رشدی که امروزه با سرعتی بالا جایگزین کامپیوترهای شخصی قدیمی شده است.

 

کامپیوتربدون کیس (ALL IN ONE) پدیده‌ای خلاقانه است که توانسته در دنیای IT جای جدیدی را برای خود باز کند. بهینه سازی و صرفه‌جویی در مصرف برق تا 86 درصد یکی از مواردی است که می‌تواند مشکل‌گشای صنعت برق کشور و راه حل هوشمندانه‌ای برای مدیریت بر مصرف آن باشد.

 

کامپیوترهای بدون کیس مصرف برقی معادل با 090/ 0 کیلووات در ساعت دارند که با یک حساب سرانگشتی متوجه خواهیم شد که بیش از 570 میلیارد تومان صرفه‌جویی در مصرف برق و همچنین صرفه‌جویی مصرف روزانه 6336 مگابایت را دارد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;