صرفه جوئی گازی مدارس

به گزارش تاسیسات نیوز، همت احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : تاکنون از مجموع 529 مدرسه شهرستان یکصد مدرسه به سامانه سوخت دوم مجهز شد.

 

 

 

وی گفت : سیستم گرمایشی بخشی از این مدارس به مصرف نفت سفید و گازوئیل تجهیز و برای بخشی دیگر هم کولرهای گرمایشی تهیه شد .

 

 

 

وی ادامه داد : سیستم گرمایشی تعداد 70 مدرسه شهرستان به خاطر استفاده از پکیج گاز سوز است و قابل تغییر نیست.
احمدی گفت : دوگانه سوز کردن 359 مدرسه دیگر نیازمند به پنج میلیارد ریال اعتبار است که تامین آن زمان بر است .

 

 

 

وی افزود : علی رغم افت فشار گاز در سرما و یخبندان آذر ماه امسال با وجود واردات گاز از ترکمنستان ، اما با همکاری اداره گاز شهرستان و با وجود قطعی گاز وارداتی ، تاکنون گاز هیچ مدرسه ای قطع نشده است .

 

 

 

مدیرآموزش و پرورش بابل اظهارداشت : با هماهنگی های به عمل آمده با تمامی مدارس در راستای صرفه جویی و مصرف بهینه گاز تا حدی که دانش آموزان آسیب نبینند در روزهای سرد سیستم گرمایشی از چهار صبح روشن و 12 ظهرخاموش می شود .

 

 

 

وی افزود : در روزهایی که وضعیت هوا مساعد است سیستم گرمایشی 6 صبح روشن و 10 صبح خاموش می شود.

 

 

او ادامه داد : این رویه هم اکنون سه سال است که در اداره آموزش و پرورش بابل نیز انجام می شود تا جائی که با کاهش 40 درصدی مصرف سوخت مواجه هستیم و قبض های موجود گاز اثبات کننده این مدعاست .

 

 

 

احمدی اظهار داشت : با هماهنگی هایی که با کلیه مدارس شهرستان به عمل آمده است و با توزیع بروشورهای مختلف به طور جدی به دنبال آن هستیم تا فرهنگ مصرف بهینه گاز را برای دانش آموزان تشریح کنیم تا ضمن نهادینه شدن این اصل در وجود این دانش آموزان بتوانند این فرهنگ صرفه جویی را به خانواده های خود نیز منتقل کنند تا به عنوان یک اصل آموزشی بیاموزند که چگونه از ثروت های خدادادی استفاده کنیم و از سویی دیگر با قطع گاز مواجه نباشیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;