صادرات سبزیجات با استفاده از انرژی زمین گرمایی

به گزارش تاسیسات نیوز، احتمالا تاکنون هیچ کشوری همچون ایسلند از انرژی زمین گرمایی خود استفاده نکرده است.




همچنان که در این کشور استفاده از انرژی زمین گرمایی برای تولید برق و حرارت بسیار رایج و فراوان است، اخیرا بحث صادرات این انرژی به کشورهای اروپایی جهت تولید برق زمین گرمایی نیز مورد توجه قرار گرفته است.





این در حالیست که امروزه به نظر می رسد سبزیجات هم می توانند گروه جدیدی از صادرات “انرژی زمین گرمایی” در ایسلند باشند. از این رو صاحبان گلخانه های زمین گرمایی در ایسلند در حال آماده سازی صادرات سبزیجات خود هستند که می توان آنها را در اواخر سال جاری از سوپر مارکت های دانمارک نیز خریداری کرد.




در دانمارک علاقه خاصی برای استفاده از انواع سبزیجات به ویژه خیار و گوجه فرنگی از ایسلند وجود دارد و در حال حاضر آمادگی صادرات سبزیجات تولید شده در گلخانه های زمین گرمایی ایسلند، به دانمارک و حتی آلمان وجود دارد. بنابراین مصرف کنندگان در این دو کشور به زودی قادر به خرید خیار، گوجه فرنگی و سایر سبزیجات تولید شده در گلخانه های زمین گرمایی ایسلند خواهند بود.




تاکنون تلاش های زیادی برای رشد گیاهان در گلخانه های زمین گرمایی با هدف صادرات سبزیجات از ایسلند صورت گرفته است، اما اکنون این تلاش ها در یک بازه زمانی بلند مدت و به طور دقیق تر انجام می شوند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;