شهری که فقط با انرژی خورشیدی کار می‌کند

به گزارش تاسیسات نیوز، در آمریکا شهری ساخته شده است که ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیازش را از خورشید تأمین می‌کند.


شرکتی موسوم به Kitson & Partners پروژه جاه‌طلبانه شهری که ۱۰۰ درصد انرژی مورد نیازش از خورشید تأمین می‌شود را از سال ۲۰۰۶ آغاز کرده و مدیرعامل آن دو سال پیش بر اساس خبر منتشره در مهر گفته بود: کم‌تر از یک سال دیگر نخستین گروه از ساکنان این شهر در خانه‌های خود مستقر می‌شوند تا زندگی جدیدی را تجربه کنند.


این شهر فوق مدرن که می‌توان آن را پایدارترین شهر دنیا نیز به شمار آورد در ایالت فلوریدا واقع شده که زمین آن به قیمت چند صد میلیون دلار از شخصی خریداري شده و حالا برای ساخت شهری جدید و متفاوت به کار گرفته شده است.


برق مورد نیاز ساکنان این شهر از تأسیسات تولید برق خورشیدی ۷۴.۵ مگاواتی تأمین می‌شود.


خانه‌ها و ساختمان‌های اداری و تجاری که در این شهر ساخته می‌شوند مجهز به پیشرفته‌ترین سلول‌های خورشیدی هستند تا از این طریق آن دسته از افرادی که به برق پاک بیش‌تری نیاز داشته باشند بتوانند آن را به دست آورند.


گذشته از استفاده از انرژی خورشید، مقامات این شهر در نظر دارند تا با کنار گذاشتن رانندگی به معنای شناخته شده آن، از سیستم نوینی استفاده کنند که مبتنی بر اپلیکیشنی شبیه Uber است. در این سیستم نوین از خودروهای کرایه‌ای برای جابجایی استفاده شده و جالب این که در اختیار گرفتن خودرو به این شکل به طرز کاملا هوشمندانه خواهد بود.


مقامات این شهر اعلام کرده‌اند که این پروژه را با توجه به نحوه به کارگیری خودروهای برقی و خودکار می‌سازند.


پس از تکمیل شدن این شهر، ۱۹ هزار و ۵۰۰ نفر در فاز نخست و در نهایت ۵۰ هزار تن در آن ساکن خواهند شد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;