شناسایی چاه های غیرمجاز اصفهان

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی آبفای استان اصفهان، استاندار این شهر اعلام کرد که در استان اصفهان حدود ۱۶ هزار چاه غير مجاز وجود دارد كه حدود ۳۳۰ ميليون متر مكعب آب برداشت مي شود.

 

 

رسول زرگرپور در جلسه اي با حضور ۲۴ نفر از رؤساي صنفي كشاورزان استان، اظهار کرد: در مرحله اول، حق آبه ها در استان در لايه اول مشخص شده است و در مرحله دوم نيز حقابه ها تا روستاها مشخص خواهد شد.

 

 

وی اضافه كرد: از وزير نيرو و معاونين وی انتظار مي رود در اين زمينه همكاري بيشتري داشته باشند تا در كشت آينده، مرحله اول و دوم حقابه ها مشخص شده باشد و اين امر همكاري رؤساي صنف كشاورزان را نيز مي طلبد.

 

 

استاندار اصفهان به وجود چاه هاي غير مجاز اشاره كرد و افزود: در استان اصفهان حدود ۱۶ هزار چاه غير مجاز وجود دارد كه حدود ۳۳۰ ميليون متر مكعب آب برداشت مي شود.

 

 

وی با اشاره به اينكه وجود يك چاه غيرمجاز نيز خسارت وارد خواهد کرد، تصريح كرد: اگر از برداشت چاه هاي غيرمجاز جلوگيري شود بسياري از مشكلات حل خواهد شد.

 

 

زرگرپور افزود: هر ۱۰۰ ميليون متر مكعب برداشت آب، باعث فرونشست يك سانتيمتر زمين خواهد شد و همه بايد در خصوص بستن چاه هاي غير مجاز همكاري داشته باشند.

 

 

وي نصب كنتورهاي هوشمند را به نفع كشاورزان دانست و گفت: كشاورزان نيز بايد اين موضوع را پيگيري کنند.

 

 

استاندار اصفهان به تشكيل كارگروهي متشكل از نمايندگان جهادكشاورزي، استانداري و صنف كشاورزان تاكيد كرد و افزود: در اين كارگروه بايد مشكلات اين اصناف و شرح وظايف آنان احصا شود و راهكارهاي قانوني براي حل مشكلات بررسي شود تا صنف كشاورزان استان در جايگاه اصلي خود قرار گيرد.

 

 

زرگرپور با تاكيد بر اينكه بخش كشاورزي اتاق بازرگاني بايد فعال شود، اظهار کرد: بسياري از ايده ها و فكرها از اين اتاق خارج مي شود و فعال شدن اين بخش مي تواند بسياري از مشكلات بخش كشاورزي را برطرف کند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;