شناسایی بدمصرف‌های برق

به گزارش تاسیسات نیوز، بدمصرف‌ترین مشترکان برق در کشور معرفی شدند. ارزیابی‌ها نشان می‌دهد برخلاف آنکه برخی متولیان دولتی انگشت اتهام بدمصرفی انرژی برق در کشور را صرفا به‌سمت مشترکان بخش خانگی می‌گیرند، این مشترکان دولتی هستند که طیف بدمصرف‌ترین‌های برق در کشور را شکل داده‌اند.


این درحالی است که سال گذشته در راستای کنترل بدمصرفی مشترکان دولتی، مصوبه‌ای از سوی دولت به‌تمام سازمان‌های دولتی ابلاغ شد تا آنان مصرف برق خود را ۱۰درصد کاهش دهند؛ مصوبه‌ای که به‌گفته متولیان بخش برق کشور تنها از سوی ۳۰ تا ۴۰ درصد دستگاه‌های دولتی مورد اقبال قرار گرفت.

از سوی دیگر بهمن سال ۹۶ بود که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران به دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی هشدار داد که بدمصرفی خود را با ۲ روش «تامین ۲۰ درصد برق مصرفی از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر» و «کاهش مصرف ۱۰درصدی برق نسبت به سال ۹۵» اصلاح کنند تا از لیست بدمصرف‌ها کنار گذاشته شوند؛ چراکه به‌گفته او اگر مصرف با این روند افزایش پیدا کند، مصرف برق در پیک بار سال ۹۷ در تهران به ۵۰۰۰ مگاوات می‌رسد؛ رقمی که تامین برق در تابستان امسال را بدون شک پرچالش خواهد کرد.


حال با نزدیک شدن به پیک بار سال‌جاری، باز هم متولی شرکت توزیع نیروی برق تهران همچنان دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی را به‌عنوان بدمصرف‌ترین مشترکان انرژی برق در کشور معرفی می‌کند.


نشست خبری مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران با اصحاب رسانه، روز گذشته با ۳ محور «اقدامات شاخص شرکت توزیع نیروی برق تهران در سال ۹۶»، «اهداف و عملکرد این شرکت در سال ۹۷» و «فعالیت‌های گذر از پیک بار تابستان» برگزار شد.


حسین صبوری در این نشست، برق را زیرساخت زیرساخت‌ها دانست و به تشریح اقدامات انجام شده در این حوزه پرداخت. به‌گفته وی شرکت توزیع برق تهران در حال حاضر ۵/ ۴ میلیون مشترک دارد که ۱۵ درصد مشترکان کشور را به خود اختصاص داده است.


صبوری با بیان اینکه ۱۰ درصد مصرف برق یعنی حدود ۲۱ میلیارد کیلووات ساعت در شهر تهران مصرف می‌شود، گفت:‌‌ ۱۰ درصد اوج مصرف برق در تهران رخ می‌دهد، بنابراین برای اینکه بتوانیم به این ۵/ ۴ میلیون مشترک انرژی برق برسانیم، باید خود را از همه جهت آماده کنیم؛ چرا که شبکه توزیع تهران ۳۲ هزار کیلومتر است که ۷۰ درصد آن شبکه کابلی است.


صبوری گفت: تهران دارای ۶۵۰ مرکز حیاتی و حساس است و سالانه یک‌هزار همایش، کنفرانس و مسابقات ورزشی در این شهر برگزار می‌شود، پس یکی از الزامات برگزاری این‌گونه برنامه‌ها وجود برق پایدار است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;