شعله‌ور شدن دوباره آتش هورالعظیم

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم پس از دو بار اطفای حریق مجددا شعله‌ور شده است، گفت: احتمالا هلی‌کوپترهای آبپاش دیگر نتوانند این آتش‌سوزی را مهار کنند.


عیسی کلانتری در حاشیه بازدید هوایی از تالاب هورالعظیم و کانون‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز که روزگذشته برگزار شد، اظهار کرد: آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم در بخش عراق رخ داده است.


در مرحله نخست آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب، با کمک سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری خوزستان پس از ۱۰ روز موفق شدیم مجوزهای لازم را از عراق برای مهار آتش با هلی‌کوپتر آبپاش اخذ کنیم که پس از دو سه روز تلاش، آتش مهار شد.


وی افزود: متاسفانه پس از دو مرحله اطفای حریق در بخش عراقی تالاب هورالعظیم، مجددا آتش‌سوزی در سطح گسترده‌ای در بخش عراقی تالاب رخ داده است که علت این آتش‌سوزی‌ها بررسی خواهد شد. کلانتری با اشاره به وضعیت هورالعظیم در بخش ایرانی تصریح کرد: خوشبختانه بخش ایرانی تالاب هورالعظیم آب دارد و مشکل آتش‌سوزی نخواهیم داشت.


در همین حال دود غلیظ از شنبه شب شهر اهواز و مناطق پیرامون تالاب هورالعظیم را فرا گرفته و تنفس شهروندان را بسیار سخت کرده است.


شهرهای هویزه، بستان، رفیع، سوسنگرد و حمیدیه به علت قرار گرفتن در کنار تالاب با دود شدیدتر و غلیظ‌تری مواجه هستند.


مدیریت بحران شهرستان هویزه نیز به علت این دود شدید روز گذشته کلیه ادارات شهرستان را تعطیل اعلام کرده است.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;