شرط اصلی سرمایه گذاری در انرژی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، مدیرعامل شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا گفت: وجود تضامین پرداخت از سوی دولت مهم‌ترین اصل جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.


 

 

اکبر ادیب‌فر ، با بیان این‌که مشکل اصلی سرمایه‌گذاری‌ در بخش انرژی‌های تجدید‌پذیر را وزارت نیرو با ایجاد تایید تضمینی برطرف کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر می‌توان گفت که قیمت‌های خرید تضمینی برق مطلوب شده است.




وی ادامه داد: از دو سال پیش قیمت‌ها نامناسب بود و سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید‌پذیر تردید داشتند، اما با اقدامات اخیر وزارت نیرو وضعیت سرمایه‌گذاری در انرژی تجدیدپذیر بهبود یافته است.




مدیرعامل شرکت انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا با بیان این‌که با افزایش خرید نرخ تضمینی انرژی تجدید‌پذیر یکی از بزرگ‌ترین موانع برای سرمایه‌گذاری در این حوزه برداشته شده، افزود: علاوه بر این مساله یکی‌دیگر از نگرانی‌های سرمایه‌گذاران در حوزه تضامین پرداخت است.




به گفته ادیب‌فر وزارت نیرو تاکنون مساله‌ی تضامین پرداخت را برطرف کرده است،اما نمی‌توان گفت که این مشکل به‌طور کامل برطرف شده است.




وی با بیان این‌که تا زمانی که تضامین پرداخت از طرف دولت برای قرار‌دادها وجود نداشته باشد، بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری اطمینان کامل ندارد، اظهار کرد: بحث انتقال پول و نحوه‌ی دریافت آن برای سرمایه‌گذاران خارجی بسیار مهم است، لذا باید راهکارهای اساسی برای این مساله صورت بگیرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;