شرایط و چگونگی حضور در آزمون نظام مهندسی

برای اطلاع از شرایط و چگونگی حضور در آزمون نظام مهندسی ساختمان، این مقاله را بخوانید.
به گزارش تاسیسات نیوز، آزمون نظام مهندسی آزمونی است که چندان هم سخت نیست. این آزمون هر ساله مهرماه و بهمن ماه برگزار می شود و برای اخذ پروانه اشتغال به کار باید در سایت دفتر مقررات ملی ساختمان ثبت نام کرد.
به این آزمون جزوه باز است و با انجام دادن مواردی که در این مقاله خواهم گفت می توانید به راحتی قبول شوید و پروانه اشتغال به کارتان را بگیرید.
توجه داشته باشید جهت ثبت نام در آزمون نظام مهندسی عضویت در سازمان اختیاری است اما در صورت قبولی در این آزمون برای اخذ پروانه اشتغال بکار مهندسی (گرفتن مدرک پایه ۳) عضویت در این سازمان الزامی می‌باشد.
شرایط ثبت نام
ثبت نام آزمون بصورت اینترنتی و از طریق سایت دفتر مقررات ملی ساختمان صورت میگیرد، یکی از شرایط ثبت نام داشتن سنوات لازم میباشد.
طبق ماده ۵ آیین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی حداقل سابقه کار حرفه‌ای جهت شرکت در آزمون ورود به حرفه مهندسان از تاریخ اخذ مدرک تحصیلی در هر مقطع به شرح جدول زیر می‌باشد:
مقطع تحصیلی حداقل سابقه کار حرفه‌ای
کارشناسی     ۳ سال
ارشد           ۲ سال
دکتری         ۱ سال
در نظر داشته باشید اعتبار قبولی در آزمون‌های نظام مهندسی حداکثر بمدت ۴ سال از تاریخ آزمون میباشد، لذا در صورت قبولی میتوانید ظرف این مدت شرایط لازم جهت دریافت پروانه اشتغال به کار مهندسی را فراهم نمایید.
از مزایای قبولی در آزمون و گرفتن پروانه اشتغال بکار(پایه ۳) ثبت رتبه بندی شرکت مهندسی و مجوز کار در رشته مربوطه هست، از دیگر مزایای قبولی در این آزمون بعنوان کارشناس نظام مهندسی فعالیت در پروژه ها می‌باشد و حداقل مزیت آن اجاره حق امضاء به شرکتهای معتبر می‌باشد. در ضمن توجه داشته باشید برای رفتن به پایه های بالاتر وگرفتن پروژه‌های بزرگتر حتما نیاز به گرفتن پروانه پایه ۳ هستیم.
داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی به نشانی inbr مراحل ثبت نام خود را به صورت اینترنتی انجام دهند .
 لینک ثبت نام آزمون نظام مهندسی در هر دو نوبت مهر ( نیمسال اول ) و اسفند ماه ( نیمسال دوم ) در سایت inbr.ir فعال می شود و متقاضیان موظف هستند کلیه مراحل ثبت نام اعم از دریافت دفترچه ، پرداخت هزینه ثبت نام آزمون، تکمیل فرم ثبت نام دریافت آزمون نظام مهندسی ۹۹ را از طریق سایت مذکور انجام دهند .
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;