شرایط حضور در محل برگزاری آزمون نظام مهندسی اعلام شد

رییس اداره راه و شهرسازی کاشان گفت: آزمون نظام مهندسی برای ورود به حرفه مهندسان و کاردان‌های فنی ساختمان و تعیین صلاحیت معماران تجربی در روزهای پنجشنبه و جمعه ۳ و ۴ مهرماه در دانشگاه کاشان برگزار می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، مجتبی آراسته، اظهار کرد: آزمون نظام مهندسی در رشته‌های عمران، معماری، تأسیسات برقی و مکانیکی، شهرسازی،‌ نقشه‌برداری و ترافیک در دو نوبت صبح و عصر با حضور بیش از یکهزار داوطلب، هم‌زمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.
وی افزود: با توجه به شرایط شیوع کرونا و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده داوطلبان از ماسک سه لایه معمولی در کل فرآیند آزمون اجباری است و توصیه می‌شود زیرانداز یا محافظ مناسب برای قرار دادن کتاب و جزوه‌ها بر روی آن به همراه داشته باشند.
رییس اداره راه و شهرسازی کاشان، تصریح کرد: با توجه به نقش مؤثر مهندسان، کاردان‌های فنی و معماران تجربی در صنعت ساختمان، آزمون‌ نظام‌مهندسی به منظور ارزیابی توان علمی و حرفه‌ای آن‌ها توسط دفتر مقررات ملی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تهیه و اجرا می‌شود.
آراسته در مورد شیوه اجرای این آزمون، گفت: آزمون نظام‌مهندسی یک آزمون جزوه باز است که معمولاً هر سال در دو نوبت برگزار می‌شود. این آزمون محدودیت و حدنصابی برای تعداد یا نمره قبولی ندارد و شرط قبولی آن کسب ۵۰ درصد نمره است که سؤال‌ها به ‌صورت تستی بوده و نمره منفی هم دارد.
وی در مورد رشته‌های خاص آزمون نظام مهندسی گفت: این آزمون برای رشته‌های هفت‌گانه مربوط به ساختمان‌سازی و شهرسازی است که در هفت رشته و ۱۳ صلاحیت برگزار می‌شود که بعضی رشته‌ها در سه صلاحیت و برخی در یک صلاحیت برگزار می‌شود.
رییس اداره راه و شهرسازی کاشان، افزود: رشته‌ عمران دارای سه صلاحیت عمران اجرا، عمران نظارت و عمران محاسبات، رشته‌ معماری دارای صلاحیت‌های معماری نظارت، معماری اجرا و  معماری طراحی و رشته تأسیسات مکانیکی نیز دارای دو صلاحیت تأسیسات مکانیکی نظارت و  تأسیسات مکانیکی طراحی است.
آراسته خاطرنشان کرد: رشته تأسیسات برقی با صلاحیت‌های تأسیسات برقی نظارت و تأسیسات برقی طراحی با رشته‌های شهرسازی، نقشه‌برداری و ترافیک دارای یک صلاحیت هستند.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;