شرایط ثبت‌نام در آزمون نظام ‌مهندسی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا

به دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در زمینه رشته‌های هفتگانه ساختمان که با مدرک کارشناسی خود نمی‌توانند پروانه اشتغال در زمینه رشته‌های هفتگانه مهندسی ساختمان دریافت نمایند، هیچ‌گونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی و یا مرتبط با آن تعلق نمی‌گیرد.
به گزارش تاسیسات نیوز،  به دارندگان مدرک کارشناسی ارشد در زمینه رشته‌های هفتگانه ساختمان که با مدرک کارشناسی خود نمی‌توانند پروانه اشتغال در زمینه رشته‌های هفتگانه مهندسی ساختمان دریافت نمایند، هیچ‌گونه پروانه اشتغال به کار مهندسی در رشته اصلی و یا مرتبط با آن تعلق نمی‌گیرد.
دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی اعم از پیوسته یا ناپیوسته که مطابق با ضوابط ابلاغی موفق به دریافت پروانه اشتغال به کار مرتبط شده‌اند، در صورت اخذ مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته‌های اصلی هفتگانه مهندسی ساختمان همسان با رشته کارشناسی، می‌توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوط مندرج در قانون یاد شده و آیین‌نامه اجرایی آن، پروانه اشتغال به کار مرتبط مهندسی با حدود صلاحیت نظارت برحسب سنوات و طراحی حداکثر تا پایه دو دریافت نمایند. (برای مثال برای کسانی که مدرک کارشناسی کنترل و ابزار دقیق و یا مخابرات دارند در صورت دریافت مدرک ارشد در رشته‌های قدرت یا الکترونیک، می‌توانند در آزمون طراحی شرکت نمایند)
دارندگان مدارک تحصیلی کارشناسی در رشته‌های مرتبط، که پس از اخذ مدرک کارشناسی، موفق به اخذ مدارک دانشگاهی در دو مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های اصلی همسان یا رشته کارشناسی شده‌اند، می‌توانند با دارا بودن سایر شرایط لازم پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی یا صلاحیت طراحی و نظارت بدون محدودیت دریافت نمایند.
دارندگان مدارک تحصیلی در رشته‌های دبیری فنی پیوسته در رشته‌های اصلی در صورت اخذ مدرک کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته اصلی همسان و منطبق با مدرک کارشناسی رشته مربوط طبق جدول پس از سپری شدن سنوات قانونی لازم از تاریخ اخذ مدرک کارشناسی ارشد، می‌توانند با رعایت سایر شرایط الزامی، پروانه اشتغال همانند دارندگان مدرک تحصیلی در رشته اصلی، دریافت نمایند.
به دارندگان مدرک تحصیلی کاردانی غیر مرتبط با رشته‌های هفتگانه ساختمان و کارشناسی ناپیوسته دبیری فنی در رشته‌های اصلی ساختمان که موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌های اصلی ساختمان شده‌اند، می‌توانند با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوط، پروانه اشتغال به کار مرتبط با مهندسی یا حدود صلاحیت نظارت دریافت نمایند.
تمدید پروانه اشتغال به کار برای افرادی که از قبل و به استناد مدرک کارشناسی ارشد پروانه دریافت کرده‌اند با همان کد و در همان پایه قبلی، بلامانع می‌باشد، لازم به ذکر است ارتقا پایه پروانه اشتغال مطابق با ضوابط جدید می‌باشد.
فهرست عناوین رشته‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته در رشته‌های اصلی تأسیسات برقی تائید توسط کمیسیون تبصره ۲ ماده ۷ قانون در جدول زیر قابل‌مشاهده است.
شرایط ثبت‌نام در آزمون نظام‌مهندسی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا
فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط مانند کنترل، مخابرات، ابزار دقیق در چه صورتی می‌توانند در آزمون طراحی شرکت نمایند؟
فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط (برای مثال مخابرات، کنترل و ابزار دقیق)، اگر مدرک ارشد قدرت یا الکترونیک بگیرند، می‌توانند در آزمون طراحی هم شرکت نمایند.
منبع برق نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;