شرایط بَدَوی زندگی و قطع برق در آمریکا

شبکه آمریکایی «ای.بی.سی» اعلام کرده شهر هیوستون آمریکا که به پایتخت انرژی جهان مشهور است، با طوفانی که حدود ۱۰ روز پیش آمد، به زانو درآمده و مردم ۱۰ روز است که آب و برق ندارند.
به گزارش تاسیسات نیوز،  ۲۷ بهمن ماه خبر سرمای شدید و آغاز طوفان آمریکا مخابره شد. حالا پس از گذشت ۱۰ روز خبر‌ها حاکی است نظام سیاسی پرادعای آمریکا هنوز نتوانسته اوضاع ایالت‌های جنوبی آمریکا را به حالت عادی برگرداند. به ویژه ایالت تگزاس که طوفان و سرما منجر به قطع آب و برق این ایالت شده و مردم در شرایط بسیار سختی روزگار می‌گذرانند.
در همین رابطه شبکه تلویزیونی «ای. بی. سی» نیوز آمریکا طی گزارشی از «شرایط بحرانی در ایالت تگزاس» انتقاد کرده و گفته، شهر «هیوستون»، در این ایالت که به «پایتخت انرژی جهان مشهور است، به زانو درآمده و مردم برق و گاز ندارند». در این گزارش، تصاویری از صف‌های بسیار طولانی مردم طوفان‌زده برای گرفتن کمک منتشر شده است.
مقامات این شهر به مردم توصیه کرده‌اند که در شرایط طوفانی باید قبل از مصرف آب آن را بجوشانند، در حالی که طبق گزارش ای. بی. سی مردم می‌گویند، «آبی که نداریم را چگونه بجوشانیم؟». در این گزارش همچنین نشان داده می‌شود که بر اثر ترکیدن لوله‌های یخ زده، خانه‌ها در این شهر در حال تخریب‌اند و مسئولان ایالتی و فدرال آمریکا ناتوان از کمک به مردم هستند.
خسارت ۵۰ میلیارد دلاری در تگزاس
روزنامه «ایندیپندنت» انگلیس نیز گزارش داده، طبق برآوردها، هزینه رفع خسارت‌های طوفان زمستانی در تگزاس ممکن است به ۵۰ میلیارد دلار برسد. به گزارش گروه پیش‌بینی وضعیت هوا «آکوودر»، این مبلغ هنگفت با در نظر گرفتن مبلغ حقوق‌های پرداخت نشده، جبران خسارت‌های واردشده به کسب‌وکار‌ها و خانه‌های مردم و همچنین هزینه پاک‌سازی خرابی‌ها در این ایالت و اطراف آن برآورد شده است. گفتنی است، در ادامه بحران ناشی از سرما و طوفان تگزاس و جان‌باختن حدود ۷۰ تن، بیش از ۱۳ میلیون نفر هنوز بدون آب آشامیدنی مانده‌اند و یافتن آب بسته‌بندی شده هم برای آن‌ها تقریباً غیرممکن شده است. مردم مجبورند در دمای زیر صفر در صف‌های طولانی برای خرید آب آشامیدنی بایستند. قفسه‌ها در فروشگاه‌های مواد غذایی هم به سرعت خالی می‌شوند. برخی از مردم ناچار شده‌اند برف را بجوشانند و مصرف کنند.
همچنین این طوفان مرگبار زنگ هشدار را برای بیش از ۱۰۰ میلیون نفر از تگزاس تا نیوانگلند به صدا در آورده است. «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام حالت «فاجعه بزرگ» در ایالت تگزاس را در دست بررسی دارد. تگزاس شاهد رکورد سرما در ۳۰ سال اخیر بوده است. یخ زدن جاده‌ها هم به یک رشته حوادث رانندگی دامن زده و از مردم خواسته شده در صورت امکان سفر نکنند.
منبع برق نیوز
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;