شبکه فاضلاب تبریز تکمیل می‌شود

به گزارش تاسیسات نیوز،  سخنگوی شورای اسلامی تبریز از مصوبه‌ای خبر داد که براساس آن پوشش شبکه فاضلاب این کلان‌شهر در دوره‌ای پنج ساله به 100 درصد می‌رسد.با اشاره به اینکه پوشش شبکه فاضلاب در تبریز هم‌اکنون به میزان 60 درصد است، افزود: توسعه شبکه فاضلاب از اساسی‌ترین مشکلات شهروندان تبریزی و اصلی‌ترین مطالبه مردم از نمایندگان خود در دوره چهارم شورای شهر بوده است.

حاجی‌زاده گفت: به گفته مسوولان شرکت آب و فاضلاب استان، تکمیل مابقی شبکه فاضلاب تبریز بدون لحاظ تقاضای انشعاب‌های جدید، به هزار کیلومتر شبکه‌گذاری و چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با روند کنونی تخصیص اعتبارات دولتی 20 سال به طول خواهد انجامید.

از سوی دیگر با توجه به تصمیم مسوولان امر و برای هدایت پسماند آب تبریز به دریاچه ارومیه که به‌منظور تحقق سیاست‌های مربوط به طرح احیای آن اتخاذ شده، ضرورت تسریع در تکمیل شبکه فاضلاب تبریز بیش از پیش احساس می‌شود.

حاجی‌زاده افزود: با لحاظ این الزامات، اخیرا مسوولان شرکت آب و فاضلاب استان در قالب نامه‌ای، اجرای دوباره قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های فرسوده آب شهری را از نمایندگان مردم تبریز در شورای شهر خواستار شده بودند. وی افزود: در تبصره سوم این قانون که مصوب سال 1377 مجلس شورای اسلامی است، به شوراهای شهر اجازه داده شده راهکارهای مشارکت مردم و سایر بخش‌ها در ایجاد تسهیلات برای اجرای طرح‌های آب و فاضلاب را تصویب و به شرکت مذکور ابلاغ کنند. سخنگوی شورای شهر تبریز یادآور شد: این قانون پس از تصویب و ابلاغ از سال 77 تا 85 در استان اجرا و درصدی از هزینه‌های آب بها و هزینه‌های برقراری انشعاب آب و فاضلاب از مشترکان اخذ می‌شد اما از سال 85 تاکنون مسکوت مانده و اقدامی در خصوص ادامه آن انجام نشده بود.





انتهای پیام 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;