شاهرخی چگونه به «ایران‌مال» وارد شد (بخش اول)

تاسیسات نیوز / سعید سعیدی. پروژه‌های بزرگ، مدیران بزرگ می‌خواهد. اما قطعاً چشم‌انداز هر کس از بزرگی متفاوت از دیگری است. در اینجا اما صحبت صرفاً از پروژه‌ای بزرگ نیست، بلکه مراد کلام ما، بزرگ‌ترین پروژه‌ای است که در ایران و احتمالاً خاورمیانه در حال تکمیل است. «ایران‌مال» نام پروژه‌ای است که تقریباً به گوش همه مردم آشناست. پروژه‌ای به وسعت یک شهر که همه امکانات را در خود جای داده است؛ از امکانات تفریحی و سینما گرفته تا مرکز خرید و محل برگزاری نمایشگاه و بسیاری دیگر که توصیف آن‌ها به ده‌ها صفحه نیاز است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اینها را مقدمه‌ای قرار دادیم تا با یکی از برندهایی که در روند ساخت و تکمیل این پروژه بزرگ نقش برجسته و پررنگی داشته، گفتگویی داشته باشیم. محمدرضا سرافراز، معاون فروش موسسه فنی شاهرخی و سرپرست تیم شاهرخی در پروژه بزرگ «ایران‌مال» در ادامه ماجرای ورود برند شاهرخی در «ایران‌مال» را روایت می‌کند.
جرقه همکاری
در ابتدا باید این نکته را یادآور شد که محصولات موسسه فنی شاهرخی در ۷۰ تا ۸۰ درصد از پروژه‌های ایران استفاده می‌شود. در بحث بازرگانی و صادرات هم دستی بر آتش داریم و بسیاری از محصولات ما از دفتر دبی به سایر نقاط دنیا صادر می‌شود.
موسسه فنی شاهرخی با قدمت نزدیک به ۴۰ ساله خود، دارای یک تیم رصد پروژه‌های بزرگ است. تیم رصد ما در منطقه ۲۲، در اواخر سال ۹۳ متوجه این پروژه شدند، که این امر همزمان شد با ارتباط بخش بازرگانی پروژه «ایران‌مال» با موسسه فنی شاهرخی و باب ورود این موسسه به پروژه از اوایل سال ۹۴ اتفاق افتاد. پس از گذشت حدود ۶ ماه ارتباط مستمر با مشاوران و مدیریت پیمان پروژه اولین جلسه با مالک پروژه و کارفرمای محترم برگزار شد.
تضمین کار و کیفیت
از آنجایی که پروژه «ایران‌مال» یک پروژه فوق لاکچری و فراملی و بین‌المللی است، در نظر داشتند دست‌کم حدود ۷۰ درصد از تجهیزات و کالاهایی که در حیطه کاری ما بود را از نمونه خارجی تهیه کنند. از این رو، یکی از سخت‌ترین کارهای موسسه فنی شاهرخی برای ورود به این پروژه بزرگ، متقاعد کردن مدیریت پروژه از کیفیت کار و کم نداشتن از جنس مشابه خارجی بود. حمیدرضا شاهرخی، مدیریت موسسه فنی شاهرخی در جلسه‌ با مدیران پروژه «ایران‌مال» به صراحت گفتند: من محصولی را برایتان تولید، نصب و همزمان تست می‌کنم که از لحاظ کیفیت و استاندارد چیزی از نمونه خارجی کم نداشته باشد. چنانچه رضایت شما جلب شد، همکاری را ادامه می‌دهیم، اما در صورتی که کیفیت کار رضایت‌بخش نبود، بدون هیچ هزینه‌ای جنس خود را مرجوع می‌کنم. مالک و مدیریت پروژه، ترغیب شدند و استارت همکاری آزمایشی زده شد.
فایر دمپر با استاندارد UL
یکی از بحث‌های اصلی در جلسات نهایی، اطمینان از تولید باکیفیت فایر دمپر بود که قرار بود آن را از شرکت‌های خارجی تهیه کنند که دارای استاندارد UL باشد. استاندارد UL برای مباحث حریق و ضدحریق بسیار اهمیت دارد و فایر دمپر با استاندارد UL555 از شاخص‌ترین نمونه‌هاست. در واقع، وقتی محصولی دارای استاندارد UL باشد، تمام دنیا به کیفیت محصول اطمینان و اذعان دارند. با اینکه به دلایل متفاوتی از جمله تحریم‌ها، قابلیت دریافت استاندارد UL آمریکا را برای محصول خود (فایر دمپر) نداشتیم، مدیریت موسسه فنی شاهرخی با اطمینان اظهار کردند: کیفیت محصولات شرکت در حد استاندارد UL است و این را با آزمایش ثابت می‌کنیم و نسخه ایرانیزه فایر دمپر UL555 را به شما ارایه می‌دهیم.
تک ‌‌وندور شدن شاهرخی در تولید فایر دمپر UL
با پیگیری‌های مداوم، آزمایشگاهی را در دبی پیدا کردیم که همکار اداره UL بود و این نقطه مثبتی برای ما تلقی می‌شد. از این رو، فایر دمپر شاهرخی، با امضای خود کارفرما در قرنطینه کامل به دبی ارسال شد و یک تیم ۱۰نفره از کارشناسان و مهندسان و مشاوران از سوی پروژه معرفی شدند که به همراه همکاران ما به دبی اعزام شوند تا نتیجه تست و آزمایش را شاهد باشند. در این آزمایش، ۳ نمونه از فایر دمپرهای شاهرخی تست شد و این گشایشی بود برای تک‌ وندور شدن موسسه فنی شاهرخی در بحث تولید فایر دمپر UL.
کنار زدن رقبا با سرعت و توان بالای تولید
توان بالای تولید موسسه فنی شاهرخی یکی از مهم‌ترین عواملی بود که موجبات رضایت از همکاری با پروژه «ایران‌مال» را فراهم کرد و باعث تداوم و استمرار همکاری شد. در واقع، توان تولید ما حدود ۱۵ میلیون اینچ مربع در طول یک ماه است که این عدد را اگر بخواهیم به تعداد محصول تبدیل کنیم، به عددی حدود ۲۴۰ هزار قلم کالا اعم از دریچه، لوور هوارسان، دمپر و … در سال خواهیم رسید. علاوه بر توان تولید، سرعت تولید بالا و فراهم کردن کالای درخواستی در تاریخ مقرر از شاخصه‌های کلیدی این همکاری بود. به‌عنوان مثال، اگر قرار بود در هفته ۷۰۰ عدد دریچه به پروژه تحویل دهیم، توانایی رقبای ما در نهایت ۱۰۰ عدد بود. این اختلاف فاحش رمز پیروزی ما است. ضمن اینکه موسسه فنی شاهرخی تا ۹۰ درصد به‌صورت تک‌وندور کار کرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;