سیستم تاسیسات مکانیکی آکواریوم عظیم آلاسکا

به گزارش تاسیسات نیوز، روزانه هزاران نفر برای دیدن شیرهای دریایی Steller از آکواریوم عظیم آلاسکا در Sewrd دیدن می کنند.

 

 

 

 

مرکز SeaLife که آکواریوم ها را با جنبه تحقیقاتی و نجات حیات‌وحش آبی تلفیق کرده است اعلام کرده 98% نیازهای سرمایش و گرمایش خود را دیگر با سوخت‌های فسیلی تأمین نمی‌کند و در عوض انرژی‌های جایگزین را به کار می‌گیرد: گرمای استخراج‌شده از آب اقیانوس در خلیج Resurrection.

 

 

 

 

سیستم تبادل حرارت در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کند، انتشارات گازهای گلخانه‌ای را کاهش داده و مأموریت مرکز برای ارائه دانش علمی به‌منظور رواج منابع دریایی آلاسکا را عملی می‌سازد.

 

 

 

 

برآورد می‌شود سرمایه اول تا 13 سال برگردد و صرفه‌جویی سالانه نیز 48000 دلار تخمین زده می‌شود. از زمان آغاز به کار این سیستم، تنها در هزینه انرژی برق ماهانه حدود 4000 دلار صرفه‌جویی شده است.

 

 

 

 

 

سیستم جدید توسط شرکت مشاوره انرژی‌های پاک طراحی‌شده که از تجهیزات ساخته‌شده توسط یک شرکت ژاپنی استفاده می‌کند و برای گرم کردن بعضی بخش‌های ساختمان و خنک کردن بخش‌های دیگر متکی بر سیستم پیچیده‌ای از لوله‌ها می‌باشد.

 

 

 

 

ترفند این کار، رساندن همه آن لوپ ها برای انتقال گرما به میزان صحیح است.

 

 

 

 

خلیج Resurrection با عمق بیش از 900 فوت گرمای خورشید را در ماه‌های تابستان جذب می‌کند. آب تا اواخر اکتبر گرم است و زیر سطح مقادیر قابل‌توجهی از گرما را در زمستان در خود نگه می‌دارد.

 

 

 

 

 

مبدل‌های حرارتی وسایلی هستند که گرما را از یک حلقه مایع بدون ترکیب با مایعات به حلقه دیگر منتقل می‌کند.

 

 

 

 

 

سیستم جدید مرکز آب دریا را در 42 درجه یا بیشتر از عمق 300 فوتی کشیده و آن را با صفحات تیتانیوم غیر خورنده که یک حلقه آب و گلیکول 10% و یک ضدیخ را گرم می‌کند، به یک مبدل حرارتی پمپ می‌کند.

 

 

 

 

 

آب حلقه گلیکول و گرم شده درامتداد یک حلقه دی‌اکسید کربن مایع عبور داده و سبب می‌شود دی‌اکسید کربن مایع به جوش آمده و بخار شود.

 

 

 

 

 

یک کمپرسور بخار را متراکم کرده و فشار آن تا 2000 psi را بالا می‌برد. درنتیجه دمای بخار تا حد قابل‌توجهی از 100 به 194 درجه افزایش می‌یابد.

 

 

 

 

بخار CO2 گرم شده به حلقه دیگر می‌رسد: آبی که در کل ساختمان مرکز به گردش می‌آید و می‌تواند آب 100 درجه را تا 194 درجه گرم کند. سیستم آب 194 درجه را با آب‌ خنک‌تر ترکیب می‌کند تا آب 160 درجه که در گرم‌کن‌های قدیمی دفتر و آزمایشگاه می‌چرخد را گرم کند.

 

 

 

 

سیستم از 21 ژانویه شروع به کار کرده است. در سردترین شب‌های Seward حدود 2% اوقات مرکز باید یک بویلر برقی روشن کند.

 

 

 

 

 

اولین سیستم دریایی به ارزش حدود 1 میلیون دلار در دسامبر 2012 وارد خط شد. به‌جای دی‌اکسید کربن، از یک مبرد سنتزی استفاده می‌کند که می‌تواند تا حدود 130 درجه گرم شود. این سیستم برای گرم کردن دستگاه‌های هواساز مرکز و سنگ‌فرش بیرون برای پیش‌گرمایش آب داغ استفاده می‌شود.

 

 

 

 

 

علاوه بر کاهش هزینه گرمایش تا نصف، مرکز تخمین می‌زند انتشارات سالانه کربن به میزان 1.24 میلیون پوند کاهش یابد.

 

 

 

 

مبتکر این طرح پیش‌بینی می‌کند فنّاوری به سایر موارد پرمصرف انرژی بزرگ گسترش یابد. البته احتمال استفاده از این سیستم برای کاربردهای خانگی و مشاغل کوچک کم است؛ چون گران و بسیار پیچیده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;