سیاسی کاری یا کارشناسی در کمیسیون ماده ۵

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین گفت: تصمیمات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای اجرای طرح های مورد نیاز شهر، از جنس تصمیم گیری‌های کارشناسانه است نه سیاسی‌کاری و قطعا ما از نقدهای کارشناسانه برای ارتقای طرح‌ها و به دنبال آن ارتقای کیفیت زندگی در شهر، استقبال می‌کنیم، اما متاسفانه آنچه این روزها شاهد آن هستیم، صرفا تخریب و سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت و قفل کردن شهر است.
به گزارش تاسیسات نیوز، جلسه هم‌اندیشی درباره موضوعات حوزه شهرسازی به ریاست حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، با حضور مهدی بهرام‌پور، سرپرست اداره‌کل تدوین ضوابط، نظارت و صدور پروانه و معاونین شهرسازی و معماری مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد.
حمیدرضا صارمی در این جلسه گفت: یکی از موضوعاتی که در این دوره مورد توجه ویژه قرار گرفته است، مسئله ساماندهی سیما و منظر شهری و رعایت اصول معماری ایرانی – اسلامی در طراحی ساختمان‌ها است. در همین راستا مجددا تاکید می‌کنیم که حضور معاونین شهرسازی مناطق در جلسات کمیته‌های نما به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات یا بعضا عدول از ضوابط نما، امری ضروری است.
وی با تاکید بر این که اقدامات ما باید در راستای گره‌گشایی از کار مردم باشد، بیان کرد: معاونین شهرسازی مناطق توجه داشته باشند که عملکرد آنها درخصوص اجرای مصوبات و دستورالعمل‌ها به صورت کامل رصد می‌شود و اگر عملکرد آنها در برخی موارد صفر باشد یا کافی نباشد، قطعا پیامدهایی را به دنبال خواهد داشت.
معاون شهردار تهران ادامه داد: سال ۱۴۰۲ به نام «سال مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده است، بخش اعظمی از رشد تولید به موضوع مسکن که عاملی تاثیرگذار در اقتصاد است، برمی‌گردد. اگر ما در پایتخت بتوانیم در این حوزه به‌خوبی عمل کنیم، این شعار تا حد زیادی محقق خواهد شد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران همچنین گفت: تصمیمات و مصوبات کمیسیون ماده ۵ برای اجرای طرح های مورد نیاز شهر، از جنس تصمیم گیری‌های کارشناسانه است نه سیاسی‌کاری و قطعا ما از نقدهای کارشناسانه برای ارتقای طرح‌ها و به دنبال آن ارتقای کیفیت زندگی در شهر، استقبال می‌کنیم، اما متاسفانه آنچه این روزها شاهد آن هستیم، صرفا تخریب و سنگ‌اندازی در مسیر پیشرفت و قفل کردن شهر است. لذا از معاونین شهرسازی مناطق انتظار می‌رود به حوزه اطلاع‌رسانی در خصوص اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها توجه ویژه داشته باشند و گزارش پیشرفت آنها را به سمع و نظر شهروندان و عموم مردم برسانند تا اقدامات خوبی که در شهر در حال انجام است، نادیده گرفته نشود.
صارمی در ادامه جلسه به ارائه توضیحاتی درخصوص آموزش دفاتر خدمات الکترویک شهر، پرونده‌های کمیسیون ماده صد، اشکالات طرح تفصیلی، حقوق مکتسبه مالکان باغات، اجرای دستورالعمل بند ۳-۷ و … پرداخت.
 همچنین در این جلسه، معاونین شهرسازی و معماری مناطق ۲۲گانه شهرداری تهران به بیان مسائل و موضوعات حوزه شهرسازی پرداختند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;