سنکرون برق ایران و روسیه

به گزارش تاسیسات نیوز، وزیر نیرو اظهار داشت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران، آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می شود.
علی اکبر محرابیان در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه صنعت برق درباره واردات و صادرات اظهار داشت: موضوع تهاتر جز برنامه‌های اصلی مذاکره کنندگان است، زمان‌هایی که ما نیاز داریم برق را از کشورهای مختلف از جمله آذربایجان، ارمنستان و ترکمنستان وارد می‌کنیم و زمان‌هایی که مازاد داریم به کشورهای نیازمند صادر می کنیم.
وی افزود: البته تبادل برق همانگونه که در قراردادهای سال گذشته داشتیم ادامه می‌دهیم.
وزیر نیرو درباره اتصال به شبکه برق روسیه گفت: سنکرون اولیه با شبکه روسیه انجام شده و اقدامات فنی برای سنکرون مشترک شبکه برق بین ایران،  آذربایجان، ارمنستان و روسیه انجام می‌دهیم تا بتوانیم با روسیه ارتباط برقی داشته باشیم و این باعث پایداری برق کشور می شود.
وی تاکید کرد: ما اکنون در حال تقویت بخش‌های فنی برای توسعه هستیم.
محرابیان با بیان اینکه صنعت برق اکنون در ریل خوبی قرارگرفته و از توانمندی خوبی هم برخوردار است، افزود: صنعت برق اکنون هم برای رفع ناترازی ها و هم برای  رشد افتصادی از ظرفیت خوبی برخودار است.
وی گفت: صنعت برق در زمینه دستاوردهای داخلی بی نظیر است و برخی این دستاوردها برای اولین بار است.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: انصافا صنعت برق صنعت پرافتخاری است این صنعت به گفته متخصصان در ابتدای انقلاب تقریبا صددرصد ‌وابسته بود اما اکنون پیشرفت های کم نظیری دارد.
محرابیان گفت: ۹۵ درصد قطعات، تجهیزات و تاسیسات این صنعت داخلی است.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;