سمینار پاسخگویی بار با هدف کاهش پیک مصرف برق

به گزارش تاسیسات نیوز، هفتمین سمینار پاسخگویی بار با هدف کاهش پیک مصرف در سالن اجتماعات شرکت توزیع برق استان اردبیل برگزار شد. در این مراسم مسوولان شرکت توزیع برق استان اردبیل در مورد مدیریت مصرف در تابستان امسال و همچنین مشوق‌های در نظر گرفته شده برای صنایع با هدف کاهش بار مصرفی خود اظهارنظر کردند.


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل در این مراسم گفت: با توجه به وضعیت بارندگی‌ها در کشور امسال در بخش نیروگاه‌های برقابی با مشکل تولید روبه‌رو خواهیم شد به طوری که ۵۰ درصد نیروگاه‌های برقابی از مدار خارج شده‌اند.


حسن محمدی رشد ۶ / ۶ درصدی مصرف برق را به صورت سالانه یادآور شد و خاطرنشان کرد: با کاهش ۵۰ درصدی تولید و افزایش ۶ / ۶ درصدی انتظار می‌رود با هدف کاهش خاموشی‌ها و اختلال در شبکه برق مصرف بهینه مورد توجه قرار گیرد تا وضعیت مناسبی را در گذر از تابستان شاهد باشیم.


وی ضرورت همکاری صنایع و کشاورزان را در مصرف برق به همراه سایر مصرف‌کنندگان یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به اینکه ساعات پیک مصرف در کشور تغییر یافته و این ساعات از ۱۲ ظهر تا ۱۸ عصر اعلام شده است امیدواریم صنایع و مصرف‌کنندگان بخش کشاورزی در این ساعات نسبت به کاهش بار مصرفی خود اقدام اساسی انجام دهند.


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان افزود: با تغییر شیفت و تعطیلات در ایام تابستان به‌راحتی می‌توانیم به کاهش مصرف کمک کنیم تا همچون سال‌های گذشته بین استان‌های گروه چهار کشور بتوانیم همچنان رتبه اول را داشته باشیم.


محمدی تصریح کرد: سال گذشته یک میلیارد تومان پاداش به بخش صنایع و کشاورزی از بابت همکاری با شرکت توزیع برق پرداخت کردیم و امسال نیز براساس تفاهم‌نامه با صنایع و بخش کشاورزی تلاش می‌کنیم تا در ساعات اوج مصرف بتوانیم مصرفمان را تعدیل کرده و کاهش دهیم.


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز گفت: شرکت توزیع برق استان اردبیل در زمینه همراهی با تولیدکنندگان و صنایع در استان پیشتاز و پیشرو است.سیدحامد عاملی گفت: اساس رشد اقتصادی کشور منوط به توانمندسازی بخش تولید است که شرکت توزیع برق در این زمینه یاریگر حوزه صنایع است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;