سلامتی همگانی ، خط قرمز سازمان نظام مهندسی خوزستان

در پی گسترش بیماری  کرونا  در استانهای مختلف و از جمله در خوزستان، سازمان نظام مهندسی ساختمان آن استان اقداماتی را  انجام داده است که مشروح آن از سوی  واحد روابط عمومی این سازمان، بدین شرح گزارش شده است :
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز،‌ بلافاصله پس از احتمال بروز و شیوع بیماری اخیر (کرونا) در شهرهای استان خوزستان ، به قید فوریت در سطح هیات مدیره و مدیران استانی سازمان حسب حساسیت موضوع، جلساتی تشکیل گردید که طی آن ها ، تمامی ابلاغیه و توصیه های دستگاه های نظارتی ، بهداشتی و … مورد بررسی و ملاک تصمیم گیری قرار گرفتند.
در روزهای ابتدایی شیوع بیماری ، با هدف مهار هرچه جدی تر آن و همچنین حفظ سلامتی اعضا و سایر مراجعین سازمان ، اقداماتی به این شرح صورت گرفت :
https://www.tceo.ir/portal/home/1. در گام نخست ، طی مکاتباتی به سراسر استان و دفاتر نمایندگی نظام مهندسی  تابعه ابلاغ گردید تا بیش از پیش رعایت بهداشت میان پرسنل و در محیط اداری سازمان صورت گیرد . همچنین تاکید شد تا حداقل اقلام بهداشتی نظیر ماسک ، ژل و مایع های شستشو و ضدعفونی در اختیار پرسنل و در ورودی سازمان در مرکز استان و دفاتر نمایندگی در دسترس مراجعین قرار گیرد.
۲٫ در ادامه اقدامات مورد اشاره در بند فوق ، نصب پیام های هشدار ، توصیه های بهداشتی مرتبط با ویروس کرونا و راه های جلوگیری از ابتلا و شیوع آن و … در قالب پوستر در فضای اداری سازمان انجام شد.
۳٫ در گام بعدی و پس از دریافت ابلاغیه هایی با موضوع کاهش میزان حضور پرسنل در محل سازمان و نیز کاهش ساعات فعالیت اداری ، موارد با قید فوریت و بلادرنگ در دستور کار قرار گرفت و به تمامی مدیران استان ابلاغ شد که تا میزان حداکثری نسبت به کاهش تعداد پرسنل خود در ساعات اداری اقدام نمایند.
۴٫ اخذ تصمیم بعدی در خصوص دریافت و بررسی تمامی نقشه های ساختمانی بصورت کاملا غیر حضوری بود که با تلاش مستمر مدیران و کارشناسان سازمان ، این مهم نیز در ایام پایانی سال و به رغم حجم بالای نقشه های ثبت شده در سامانه خدمات مهندسی و … به سرانجام رسید.
۵٫ با توجه به هدف هیات مدیره این سازمان مبنی بر ارائه خدمات مطلوب بصورت مکانیزه به اعضای سازمان و نیز مالکین و سایر مراجعین محترم ، با استقرار نظام هماهنگ پرداخت اقساط مهندسان ناظر در سراسر استان ، بخش قابل توجهی از مراجعات ، مکاتبات و … در حوزه یاد شده تقلیل یافته و میتوان اظهار داشت تمامی موضوعات مرتبط با امر موصوف بصورت کاملا غیر حضوری دریافت و بررسی می گردد.
وجود سامانه و ابزار یاد شده در روزهای اخیر ، باعث گردید تا ناظرین این سازمان جهت پیگیری و دریافت مطالبات خود هیچگونه مراجعه ای به محل سازمان نداشته باشند.
۶٫ با هدف توسعه خدمات الکترونیک سازمان در استان جهت بهره برداری هرچه بیشتر عموم و با نگرش به اصل تکریم ارباب رجوع و به منظورکاهش تردد به محل سازمان،  سیستم نرم افزار تیکتینگ بصورت رسمی راه اندازی گردیده که در ایام مورد بحث ، بواسطه حضور این سامانه عموم درخواست های اعضا در قالب تیکت الکترونیک به مدیران و کارشناسان سازمان از سوی متقاضیان ارسال شده و از حضور ایشان بصورت حضوری عملا جلوگیری نموده است.
۷٫ امکان ثبت نام در دوره های آموزشی بصورت کاملا الکترونیک نیز از جمله خدماتی است که قبل از بروز ویروس کرونا به اعضای سازمان خوزستان ارائه شده است و در این ایام ، عملا مانع حضور متقاضیان بصورت حضوری در محل سازمان گردیده است.
۸٫ متناسب با دستورالعملهای اخیر ابلاغی ، سازمان تصمیماتی در خصوص فعالیت اعضایی که اعتبار پروانه اشتغال بکار آن ها خاتمه یافته است نیز اتخاذ نموده ، بگونه ای که ارائه خدمات مهندسی و … برای ایشان مقدور شده است.
۹٫ تهیه کلیپ تشریح خدمات غیر حضوری ، ارسال اطلاعیه های مرتبط خطاب به اعضا و … نیز از سایر اقدامات صورت گرفته در این فصل زمانی بوده که در ایام آتی ، مشروح آنها نیز به اطلاع خواهد رسید.
منبع نظام مهندسی خوزستان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;