ساخت وساز مطابق با مقررات ملی در برخورد با بحران کرونا

به گفته احمد خرم بیماری کرونا در حال حاضر به عنوان یک بحران در کشور مطرح است و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز با مشارکت در مدیریت بحران سعی در کاهش ابعاد خسارت‌های ناشی از آن داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور روز یکشنبه ۲۵ اسفند در یک ارتباط مستقیم ویدیویی با روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها به تشریح مهمترین اقدامات در حوزه مسئولیت سازمان پرداخت و گفت: متاسفانه در شرایط پایانی سال۹۸ جامعه و به همراه آن، عرصه های فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان در سراسر کشور، درگیر مهمان ناخوانده ویروس کرونا شد و باید تدابیری اندیشیده شود که در صورت تداوم مزاحمت های این تک یاخته ای آمادگی سراسری برای مقابله با آن تشدید شود.
به گفته احمد خرم بیماری کرونا در حال حاضر به عنوان یک بحران در کشور مطرح است و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز با مشارکت در مدیریت بحران سعی در کاهش ابعاد خسارت‌های ناشی از آن داشته است.
خرم افزود: ما در سازمان نظام مهندسی ساختمان با درک به موقع ابعاد مشکل آفرین این بیماری اقدامات شایسته در جهت مقابله با آن و حفظ ایمنی همکاران، اعضا و ذینفعان حوزه فعالیت سازمان انجام داده و مسئولیت خود را به انجام رسانده ایم.
بر اساس بیانات رئیس سازمان، انتشار اطلاعیه در حمایت از اعضا و پرسنل در صورت ابتلا به کرونا ونیز اعلام تعطیلی در موارد ضروری، همچنین تجویز حضور تنها یک سوم از پرسنل سازمان در محل کار برای راه اندازی امور ذینفعان و نیز تعطیلی سازمان های نظام مهندسی ساختمان در استان های دارای وضعیت قرمز از نظر کرونا، از مهمترین اقداماتی بوده است که برای غلبه بر مشکلات احتمالی در این زمینه انجام شده است.
خرم در همین ارتباط اظهار داشت: متاسفانه ویروس کرونا ناشناخته و مرگ آفرین عمل می‌کند و ممکن است طی سال‌های آینده نیز در مواقعی از سال، مجدداً عود کند و لازم است تدابیر لازم و کشوری برای این منظور در نظر گرفته شود .
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در همین ارتباط اعلام کرد: کلیه سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها از ۲۵ اسفند۹۸ تا پانزدهم فروردین سال ۱۳۹۹ به طور کامل تعطیل خواهند بود و تنها سازمانهای استان‌هایی که تا نیمه فروردین سال آینده از وضعیت قرمز فعلی خارج می‌شوند مجاز به شروع فعالیت خود خواهند بود.
خرم ضمن تاکید بر ماندگاری خانواده‌ها در داخل خانه ها و پرهیز از مسافرت اضافه کرد: سازمان نظام مهندسی ساختمان در ایفای رسالت خود همواره بر اهمیت طراحی اصولی و ساخت و ساز فنی تخصصی ساختمان های مسکونی و اداری به عنوان محل امن و دارای رفاه و آسایش و آسودگی تاکید داشته و اینک در برخورد با بحران کرونا بیش از هر زمان اهمیت ساخت ساز فنی مهندسی و مطابق با مقررات ملی ساختمان برای همگان روشن می شود.
خرم در همین ارتباط از روسای سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها خواست گزارش‌های جامعی از فعالیت سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان متبوعه در سال ۹۸ و نیز برنامه‌های سازمان ها در سال آینده را به صورت جامع برای انتشار و اطلاع عموم ارائه کنند.
منبع سازمان نظام مهندسی ساختمان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;