سرما و واژه غریب صرفه جویی

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی بر لزوم رعایت نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز طبیعی همزمان با شروع فصل سرما تاکید کرد و گفت: با رعایت موارد ایمنی و صرفه جویی امکان استفاده دیگر هم وطنان نیز فراهم می ‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، سید محمود هاشمی، امروز ۷ آذر، در جمع خبرنگاران با اشاره به سرد شدن هوا در استان، در استفاده از وسایل گرمایشی بدون در نظر گرفتن مسائل ایمنی هشدار داد.
وی ادامه داد: همه ساله و در فصل سرما تعداد زیادی از هموطنان به دلیل عدم توجه به مسائل ایمنی مرتبط با استفاده از گاز طبیعی جان خود را از دست می‌دهند.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی افزود: عدم دقت در نصب صحیح وسایل گاز سوز، عدم توجه به باز بودن مسیر دودکش، نداشتن کلاهک H شکل دودکش، استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد، عدم توجه به تهویه مناسب هوا و کمبود اکسیژن مورد نیاز وسایل گاز سوز با بستن تمامی منافذ در ساختمان‌های فاقد سیستم گرمایش مرکزی، استفاده از وسایل غیر گرمایشی نظیر اجاق گاز و پلوپز برای گرمایش و عدم استفاده از شیلنگ و بست استاندارد از مهم ترین عوامل بروز حوادث بوده است.
هاشمی از مشترکین گاز طبیعی در استان خواست قبل از راه اندازی وسیله گاز سوز و پس از حصول اطمینان از باز بودن مسیر دودکش و وجود کلاهک H شکل، با استفاده از شیلنگ و بست استاندارد اقدام به اتصال بخاری استاندارد به شیر گاز کرده و محل‌های اتصال به شیر و نیز وسیله گازسوز را برای اطمینان از عدم نشت گاز، با کف صابون امتحان کنند.
وی به رعایت موارد صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی اشاره و خاطرنشان کرد: بهره گیری از روش‌های مختلف از قبیل استفاده از پرده‌های ضخیم، لباس مناسب، تنظیم دمای منزل بین ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی گراد از مواردی است که می‌توان با بکارگیری آن ضمن صرفه جویی در مصرف گاز و کاهش مبلغ گازبها و کمک به اقتصاد خانواده، امکان استفاده سایر هموطنان را از این نعمت خدادادی فراهم کرد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;