سرمایه‌گذاری در ساخت پالایشگاه در هند

به گزارش تاسیسات نیوز، مدیر شرکت ایندین اویل هند گفت: ایران تمایل دارد ۳۰۰ هزار کرور روپیه در توسعه پالایشگاه چنای سرمایه‌گذاری کند؛ اما سرنوشت کانال‌های بانکی برای ارسال چنین سرمایه‌گذاری‌ای به دلیل تحریم‌های آمریکا چندان مشخص نیست.


شرکت ایندین اویل قصد دارد طی ۵ تا ۶ سال آینده یک واحد پالایشگاهی جدید ۹ میلیون تنی احداث کند. به گفته سانجیو سینگ، مدیر شرکت ایندین اویل هند، شرکت ملی نفت ایران که ۴/ ۱۵ درصد از سهام شرکت چنای پترولیوم را در اختیار دارد، علاقه‌مند به مشارکت در توسعه این پروژه است.


تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران از ۴ نوامبر اجرایی خواهد شد و بر‌اساس آن کانال‌های بانکی و حتی پرداخت‌ها به دلار یا یورو بابت خرید نفت از ایران مسدود خواهند شد.


شرکت ایندین اویل ۸۹/ ۵۱ درصد از سهام شرکت چنای پترولیوم را در اختیار دارد. شرکت چنای پترولیوم در سال ۱۹۶۵ میلادی توسط دولت هند، شرکت آموکو و شرکت ملی نفت ایران با سهام ۷۴، ۱۳ و ۱۳ درصدی تاسیس شد. پس از انحلال شرکت آموکو در سال ۱۹۸۵ دولت هند ۶۲/ ۸۴ درصد و شرکت ملی نفت ایران ۳۸/ ۱۵ درصد این شرکت را در اختیار گرفته‌اند.


سینگ در پاسخ به تاثیر تحریم‌های آمریکا بر خرید نفت از ایران هم گفت: «شرکت منابع کافی برای تامین عرضه جایگزین» دارد که می‌توانند هرگونه کمبود عرضه از جانب ایران را جبران کنند.


وی با بیان اینکه کانال‌های بانکی هنوز باز هستند گفت: شرکت ایندین اویل یک محموله نفت ایران را برای ماه سپتامبر ثبت سفارش کرده است. ما خیلی به دقت وضعیت را رصد می‌کنیم و کاملا آماده هرگونه کاهش خرید نفت از ایران (به دلیل تحریم‌ها) هستیم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;