سردار محمد:هجوم خارجی ها برای خرید بنزین ایران

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه گفت: امروز کشتی‌های دنیا در صف خرید بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج‌‌فارس هستند.
به گزارش تاسیسات نیوز، وی اظهار داشت: اثبات واژه ما می‌توانیم، راه نجات کشور است و امروز قرارگاه خاتم توانسته این واژه را به اثبات برساند و در حوزه‌های تحت فعالیت خود الگوسازی و ظرفیت‌سازی کند و از ظرفیت‌های موجود در کشور، زنجیره ارزش را در بخش‌های گوناگون تکمیل کند.
در بخش‌هایی که به خودکفایی رسیده‌ایم دشمن مأیوس است
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه گفت: در بخش‌هایی که کشور در آن به خودکفایی رسیده، دشمن مأیوس و ناامید است و در آن حوزه‌ها هیچ حرفی از تحریم مطرح نمی‌کند.
قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)
بازوی اجرایی دولت‌ها است
سردار محمد درخصوص اینکه گفته می‌شود ۴۰ درصد اقتصاد کشور در اختیار قرارگاه است، توضیح داد: افراد مغرض بر علیه قرارگاه برنامه‌هایی دارند که نشان‌دهنده این است ما راه درستی را طی می‌کنیم. قرارگاه بازوی اجرایی دولت‌ها است و در همه دولت‌ها خدمت‌گزار بوده‌ایم و پشتوانه قوی برای آن هستیم.
وی افزود: هیچ عرصه‌ای نیست که قرارگاه در آن نقشی نداشته باشد. اینکه سهم قرارگاه چقدر است، در قانون بودجه ردیف پروژه‌ها مشخص است و اگر جمع زده شود کاملاً شفاف است.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه ادامه داد: سهم بودجه عمرانی کشور در سال ۹۹ حدود ۸۳ هزار میلیارد تومان است که ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان مربوط به پروژه‌های عمرانی قرارگاه است که ۳/۵ تا ۴ درصد از کل بودجه عمومی کشور است.
سردار محمد بیان داشت: بودجه‌های غیرعمرانی هم داریم. سرجمع بودجه قرارگاه حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که این رقم را الزاما در حساب ۲۵۰ خزانه دولت گردش می‌دهیم. این مبلغ نسبت به کل پروژه‌های عمرانی و غیرعمرانی زیاد نیست و دلیل نقش پررنگ قرارگاه در طرح‌ها این است که ما در هر شرایط سختی فعالیت می‌کنیم.
وی افزود: ورودی قرارگاه از خزانه دولت است بنابراین یک فرد ذی‌حساب از طرف وزارت اقتصاد در قرارگاه مستقر است و تمام موسسات و شرکت‌های ما عامل ذی‌حساب دارند و پول ما منطبق بر قوانین کشور است و دیوان محاسبات هم بر هزینه‌کرد‌ها نظارت دارد. گزارش حسابرسی قرارگاه در روزنامه‌های رسمی ‌منتشر می‌شود.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه تأکید کرد: عملکرد مالی قرارگاه شفاف است اما وقتی در تحریم هستیم و دشمن ما را رصد می‌کند، اینکه تمام عملیات را در معرض عموم قرار دهیم، منطقی نیست اما در برابر سیستم‌های رسمی ‌نظارتی شفاف هستیم. سردار محمد افزود: سال گذشته سرجمع ۵۰۰ میلیارد تومان مالیات و ۹۰۰ میلیارد تومان بیمه پرداخت کرده‌ایم.
سوءمدیریت؛ دلیل مشکلات استان خوزستان
وی درخصوص نقش این قرارگاه در استان خوزستان و اینکه چرا هرازگاهی مردم خوزستان دچار مشکل می‌شوند، گفت: مردم اهواز حق بزرگی به گردن کل کشور دارند. زیرساخت‌های استان خوزستان تکمیل نیست که دلیل آن را نبود منابع مالی عنوان می‌کنند اما منابع مالی اولویت دوم است، در این طرح‌ها حتی از منابع مالی جهانی هم وارد شده، اما به اشتباه هزینه شده است و سوءمدیریتی در سطح استان وجود دارد.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه ادامه داد: قرار بود سیستم فاضلاب شهر تکمیل شود اما به اشتباه هزینه شد و خروجی نداشت. فاضلاب شهر اهواز فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد. دفع آب سطحی هم نیاز این شهر است.
سردار محمد با‌ اشاره به ورود قرارگاه به این موضوع گفت: به‌صورت اضطراری نقاطی شناسایی شد تا از آن انتقال آب سطحی به کارون داشته باشیم، اما این راه‌حل دائم نیست. قرارگاه هر کجا بحرانی اتفاق بیفتد، به‌دلیل تجهیزاتی که دارد، ورود پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: ۵۰ میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای رفع مشکلات استان خوزستان تخصیص داده شده است. ساخت ۴۰ درصد از سیستم فاضلاب شهر اهواز به ما واگذار شده است.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه درخصوص سایر پروژه‌های قرارگاه در این استان، تصریح کرد: طرح غدیر مربوط به انتقال آب، طرح محرومیت‌زدایی در اهواز و بحث ساماندهی حاشیه شهر و ‌ترمیم معابر و پروژه‌های سنگین نفت و گاز از جمله مواردی بوده که قرارگاه به آن ورود پیدا کرده است.
جزئیات پروژه‌ راه‌آهن
خواف – هرات
سردار محمد درخصوص پروژه‌ راه‌آهن خواف – هرات توضیح داد: از مزیت‌های رقابتی این طرح، قرار گرفتن کشور در کریدور غرب به شرق و همان راه ابریشم قدیم است.
وی گفت: قرارگاه خاتم، ۴ هزار کیلومتر از کل ۱۴ هزار کیلومتر راه‌آهن کشور را اجرا کرده است. راه‌آهن چابهار- زاهدان را هم در دست داریم که با تکمیل این بخش و راه‌آهن خواف- هرات، مسیر‌ ترانزیت به آسیای‌میانه کوتاه شده و اتصالات به کشور‌های همسایه برقرار می‌شود.
ضرورت تکمیل زنجیره
ارزش افزوده کالاها در کشور
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه در ادامه برنامه تصریح کرد: در حال حاضر ارتباط خوبی با دولت فعلی داریم و در بسیاری از بخش‌ها کمک رسان دولت بوده‌ایم.
سردار محمد اظهار داشت: از سال ۸۶ موسسات و مدیران عامل ما تحریم شده‌اند اما قرارگاه به شدت توانمند‌تر شده است.
وی تأکید کرد: برای افزایش توان داخل باید زنجیره ارزش کالاهای تولیدی در کشور تکمیل شود؛ به‌طور مثال اگر در حوزه فولاد یا مرغ، زنجیره تکمیل نباشد، کل محصولات وابسته به یک محصول خارجی باقی می‌مانند.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه درخصوص صنعت خودروسازی و مشکلات این بخش گفت: این صنعت علاوه ‌بر اینکه از دانش روز در آن استفاده نمی‌شود، ساختار معیوبی هم
دارد.
سردار محمد ادامه داد: در برخی موارد قطعه ساز، مالکیت خودروساز را گرفته است که مالکیت و مدیریت در تعارض هم قرار دارند و شاهد هستیم که نتیجه خروجی و کیفیت و قیمت خودروها مطلوب نیست.
نباید برای رفع تحریم
به دشمن امید داشت
وی درخصوص امید به رفع تحریم‌ها برای حل مشکلات، گفت: مردم محکم پای انقلاب ایستاده‌اند، جا دارد که اکنون دولت هم محکم بایستد. دشمن برای تجزیه ایران برنامه‌ریزی کرده است و می‌داند که تا ایران تجزیه نشود قدرت آن باقی می‌ماند و به‌دنبال این هستند که اقتدار کشور را کم کنند.
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه تأکید کرد: نباید برای رفع تحریم به دشمن امید داشت. باید با توانمندی داخلی زنجیره‌ها را تکمیل و مشکلات را از داخل حل کنیم. اگر عزم و اراده ایجاد شود، عقب‌ماندگی‌ها را جبران می‌کنیم، ما برای حل مشکلات باید نگاه به داخل داشته باشیم.
سردار محمد اظهار داشت: بحث دیپلماسی اقتصادی با کشور‌های همسایه را هم باید به طور جدی دنبال کنیم. با توجه به نرخ تسعیر ارز، قیمت تمام شده تولید در کشور ما پایین است باید امکان صادرات به کشور‌های همسایه را ایجاد کنیم و صادرات را توسعه دهیم که این همان اصل درون‌زایی و برون‌گرایی است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در گام دوم بر ۵ اصل درون‌زایی، برون‌گرایی، دانش‌بنیان‌ها، عدالت‌محوری و مردم‌نهادی تأکید دارند که اگر همه مردم و مسئولان بر این ۵ اصل پایبند باشند، به طور حتم پیروز و موفق می‌شویم.
ورود قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص)
به طرح اقدام ملی مسکن
فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه در پاسخ به این سؤال که چرا قرارگاه تاکنون نقش پررنگی در ساخت مسکن نداشته است، گفت: به دلیل اینکه برای ساخت پروژه‌‌های مسکن باید به‌طور مستقیم از مردم پول دریافت شود، به صلاح نبوده که در این حوزه ورود داشته باشیم ضمن اینکه بیشتر طرح‌ها از سوی بخش خصوصی اجرا می‌شود.
سردار محمد ادامه داد: اکنون که مسکن تبدیل به بحران شده، ما اعلام آمادگی کردیم که اگر در طرح اقدام مسکن ملی سهمی ‌برای قرارگاه در نظر بگیرند آن را اجرایی می‌کنیم. برای ساخت حدود ۴۵ هزار واحد مسکونی فعلا صحبت شده است و اگر با وزارت راه و شهرسازی توافق صورت بگیرد، شروع به ساخت می‌کنیم.
وی گفت: در حوزه مسکن ما به دنبال صنعتی‌سازی ساختمان رفته‌ایم و تجهیزات لازم را داریم که این امر قیمت تمام شده را کاهش و سرعت ساخت را افزایش می‌دهد.
به گزارش نسیم، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء(ص) سپاه بیان داشت: امروز کشتی‌های دنیا در صف خرید بنزین از پالایشگاه ستاره خلیج ‌فارس هستند.
سردار محمد گفت: طراحی دشمن دیگر موشک نیست بلکه تجزیه ایران است؛ همین حرف‌های اردوغان را ببینید. مثل گرگ برای تجزیه ایران در اطراف کشور خوابیده‌اند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;