سازه پوست و استخوانی طرح جدید معماری

 

به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت معماری MAD به خاطر طرح های ساختمانی جذاب که مشخصه آنها منحنی های گیرا و سبک های آینده نگرانه است شناخته شده است؛ نمونه های قابل توجه شامل سالن اپرای هاربین و موزه لوکاس است. آخرین پروژه این شرکت یعنی مرکز طراحی Xinhee نوین است. مرکز Xinhee در حال ساخت بوده و تا 2017 تکمیل می شود.

 

 

 

 

در حالی که مقایسه بین کارهای MAD . زاها حدید سخت است، اما بسیاری از ویژگی های کار حدید را می توان در مرکز طراحی Xinhee هم پیدا کرد.

 

 

 

 

ساختمان اداری یک شکل گل مانند دارد که 6 بخش گلبرگ مانند تالار مرکزی را احاطه کرده است. هریک از این گلبرگ ها دفاتری برای یکی از 6 برند Xinhee دارند. خود تالار مرکزی پل هایی دارد که به صورت پله های باریک برای زمان های برگزاری نمایشگاه ها دو برابر می شود.

 

 

 

برای سایه انداختن ساختمان در برابر نور خورشید، کل پوشش آن با یک سایه PTFE نیمه شفاف با یک چارچوب فولادی یا «پوست» احاطه می شود.

 

 

 

 

ساختمان به صورت سازه پوست و استخوان طراحی شده است. ارتباط پوشش و معماری همان رابطه بین داخل و خارج را کشف می کند.

 

 

 

تلاش برای حداکثر ساختن راندمان انرژی شامل پنل های خورشیدی بامی، مناطق بام سبز و طراحی خود تالار است که تهویه طبیعی در تابستان را تسهیل می کند. به علاوه، یک پوشش نیمه شفاف برای شیشه های ساختمان به کار می رود تا اجازه عبور نور کافی و در عین حال کاهش بهره گرمایی را بدهد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;