ساده تامین شدن آب آشامیدنی ایمن

به گزارش تاسیسات نیوز، به گفته محققان ایالت پن، یک تکنیک نمک زدایی جدید می تواند با استفاده از انرژی کمتری نسبت به روش های قبل نمک را از آب بگیرد.


در سطح جهانی دسترسی کمی به آب اشامیدنی وجود دارد و بیشتر آب هایی که استفاده می شوند به دلیل وجود نمک یا سایر آلاینده ها معیوبند؛ در نتیجه نیاز به تکیه بر منابع آبی کمتر مناسب دیده می شود.


برای مقابله با این مشکل، یک استادیار دانشکده محیط زیست و یک محقق این رشته، یک روش نمک زدایی به نام یون زدایی الکترود باتری (BDI) ابداع کرده اند. BDI با حذف مرحله ترمیم و کاهش ولتاژ لازم برای تکمیل فرایند، تکنیک های یون زدایی ظرفیتی استاندارد را بهبود می بخشد.


در سیستم BDI جدید این تیم، یک پیل سفارشی از دو کانال بهره می گیرد.




کانال ها با یک غشا جدا می شوند و دو الکترود باتری مساوی در هر انتها قرار می گیرد.


برای تست اثربخشی سلول، تیم هر کانال را با یک محلول نمکی در یک نرخ جریان مخصوص تغذیه و در عین حال از یک جریان الکتریکی ثابت برای سلول استفاده می کند.


بسته به تعداد مجموعه های غشاء، چندین دانسیته جریان استفاده شد. بعد محققان جریان ولتاژ سلول را وارونه کردند تا به 0.6- یا 0.6+ ولت برسد.


تیم کشف کرد سیستم BDI به طور موثر نمک را در مقادیر سازگار با CDI حذف کرد، در عین حال تنها از یک ولتاژ 0.6 ولت استفاده کرد.


به علاوه ولتاژ کم مورد نیاز و مواد مورد استفاده به جلوگیری از واکنش های جانبی ناخواسته کمک کرده و توانایی نمک زدایی بیشتر ایجاد و انرژی کمتر مصرف می کند.


از آنجایی که تیم تولید همزمان آب نمک زدایی شده و کنسانتره را در دو کانال امکان پذیر ساخت، سیستم دیگر نیازی به عبور از مرحله بازیابی ندارد. به علاوه انها دریافتند که غشاهای اضافی بین الکترودها مصرف انرژی را بیشتر کاهش داد.


اگرچه چیدمان جدید برای نمک زدایی آب بسیار شور مثل آب دریا مناسب نیست، نتایج نشان می دهد تکنیک BDI به عنوان یک روش کم انرژِ برای آب کمی شور یا شیاه مثل آب های زیرزمینی یا نمک زدایی آب قبل از ورود به واحدهای تصفیه موثر باشد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;