ساخت مینی پالایشگاه تولید بنزین در مرز دوغارون با تجهیزات داخلی

این واحد در حال حاضر با فعالیت شبانه روزی خود توانسته زمینه اشتغال افزون بر ۸۰ نفر را به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، مدیرعامل مینی پالایشگاه تولید بنزین دوغارون روز دوشنبه با بیان این مطلب افزود: این واحد در حال حاضر با فعالیت شبانه روزی خود توانسته زمینه اشتغال افزون بر ۸۰ نفر را به صورت مستقیم و ۵۰۰ نفر را به صورت غیر مستقیم فراهم کند.
مرتضی رضایی گفت: مرحله نخست این مینی پالایشگاه با سرمایه گذاری ۲۰۰ میلیارد ریالی روز ۱۹ بهمن ماه توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: در صورت فراهم بودن مواد اولیه، این مینی پالایشگاه روزانه توان تولید ۵۰۰ تن هیدروکربن سبک و سنگین را دارد که به سمت کشور افغانستان و بازارهای هدف آن صادر می شود.
مدیرعامل مینی پالایشگاه تولید بنزین دوغارون به استقبال خوب بازرگانان و سرمایه گذاران کشور افغانستان از این نوع سوخت اشاره کرد و افزود: در مدت زمان کوتاهی که از تولید این سوخت در این منطقه می گذرد تجار و سرمایه گذاران کشور افغانستان استقبال خوبی برای  خرید آن داشته اند و این نوع تولید به عنوان سوخت در حوزه صنعت برق کشور افغانستان کارایی بسیار بالایی دارد.
رضایی به توسعه این واحد اشاره کرد و ادامه داد: برای توسعه و راه اندازی فاز ۲ مینی پالایشگاه تولید بنزین در مرز دوغارون تایباد ۲۰ هکتار زمین در شهرک صنعتی این شهرستان پیش بینی شده که برای اتمام این مرحله  افزون بر هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.
وی میزان تولید سالانه هیدروکربن سبک و سنگین در مرحله نخست این واحد تولیدی را ۱۵۰ هزار تن اعلام کرد.
مینی پالایشگاه تولید بنزین در مرز دوغارون تایباد در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع یکی از مهمترین پروژه های دهه مبارک فجر در شهرستان تایباد بود که  در گذرگاه رسمی دوغارون به بهره برداری رسید.
شهرستان تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.
منبع ایرنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;