ساخت تونل‌های خصوصی زیرزمینی

به گزارش تاسیسات نیوز، تصور کنید به سمت پارکینگ خودتان قدم می زنید و می خواهید با اتومبیل شخصی به سر کار بروید، کابوس همیشگی همراه شماست: ترافیک! اما این بار یک آسانسور شما را در اتومبیلتان مستقیماً به یک شبکه سریع السیر زیرزمینی می برد. شرکت Boring مجوز کار روی این ابتکار را گرفته و به تازگی پارکینگی خواهد ساخت که به یکی از تونل های آزمایشی موجود وصل می شود.


الون ماسک اولین بار ایده ساخت شبکه های تونل زیر شهرها را مطرح ساخت تا کمی از بار ترافیک کم کند.


او گفت: «ایده اصلی در مورد جاده ها، داشتن یک سیستم حمل و نقل دو بعدی و یک محیط کار و زندگی سه بعدی است. شما همه این ساختمان های بلند یا محیط های کاری متمرکز را دارید و وقتی وارد این سیستم حمل و نقل دو بعدی می شوید، قطعاً ترافیک ایجاد خواهید کرد. اما اگر بتوانید سه بعدی به سیستم حمل و نقل خودتان بروید، می توانید همه مشکل ترافیک را حل کنید»


به جای کار روی ماشین های پرنده، هدف استارت آپ تونل سازی شرکت بورینگ، گذاشتن ماشین ها و مردم در تونل های زیرزمینی از طریق رمپ ها و آسانسور است. در این صورت خودروها به سورتمه های برقی وصل شده و با سرعت های 241 کیلومتر بر ساعت در شهر تردد می کنند.


این آسانسورها و رمپ ها همانند ورودی های ایستگاه های مترو عمل می کنند و به نظر می رسد روزی بتوانند دم در خانه های مردم تعبیه شوند.


در این پروژه شرکت یک مجموعه مسکونی خصوصی مجاور تونل آزمایشی موجود خریداری کرده که بیش از 100 نفر را در خود جای می دهد. کار روی ساختن پارکینگ، آسانسور خودرو و اتصال خصوصی به تونل و در نتیجه ایجاد دسترسی مستقیم به شبکه آغاز شده است.


به عنوان بخشی از توافق، شرکت نمی تواند دسترسی عمومی به اسانسور یا خودروهای خیابانی را بدهد. ماشین های مورد استفاده برای آزمایش تنها می توانند از طریق کمپ مخصوص وارد شبکه شوند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;