ساخت بزرگترین مزرعه بادی فراساحلی جهان در کره جنوبی

کره جنوبی پروژه ای به ارزش ۴۸.۵ تریلیون وون (۴۳.۲ میلیارد دلار) برای ساخت بزرگترین نیروگاه بادی فراساحلی جهان تا سال ۲۰۳۰ رونمایی کرد.
به گزارش تاسیسات نیوز، این پروژه بخش مهمی از توافق جدید سبز مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی است که در ماه مه سال گذشته برای محدود کردن وابستگی به سوخت های فسیلی در چهارمین اقتصاد بزرگ آسیا و کربن خنثی شدن این کشور تا سال ۲۰۵۰ اعلام شد.
رییس جمهور کره جنوبی در مراسم امضای قرارداد ساخت این نیروگاه بادی با حداکثر ظرفیت ۸.۲ گیگاوات در شهری ساحلی سینان واقع در جنوب غربی این کشور حضور پیدا کرد.
مون در این مراسم گفت: با این پروژه، گذار انرژی دوستدار محیط زیست در کره جنوبی سرعت می گیرد و با جدیت به سطح کربن خنثی پیش می رویم.
شرکت های نیرو و مهندسی شامل کره الکتریک پاور، اس کی ئی اند اس، شرکت مهندسی و ساخت و ساز هانوا، شرکت صنایع سنگین و ساخت و ساز دوسان، سی اس ویند کورپ و سامکانگ ام اند تی ۴۷.۶ تریلیون وون از بودجه مورد نیاز و دولت ۰.۹ تریلیون وون را فراهم خواهد کرد.
گفته می شود این پروژه حداکثر ۵۶۰۰ شغل ایجاد کرده و به کره جنوبی کمک می کند به هدف افزایش ظرفیت نیروی بادی از ۱.۶۷ گیگاوات فعلی به ۱۶.۵ گیگاوات تا سال ۲۰۳۰ دست پیدا کند.
نیروی بادی ۸.۲ گیگاوات معادل انرژی تولید شده توسط شش راکتور هسته ای یا تاثیر کاشت ۷۱ میلیون درخت کاج است.
بزرگترین نیروگاه بادی فراساحلی جهان تا به امروز هورن سی ۱ در انگلیس است که ۱.۱۲ گیگاوات ظرفیت دارد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;