تاسیسات کار خود باشیم/ روشهای رفع شوره آجر و سنگ نما

امروزه با وسعت گرفتن استفاده از آجر و سنگ در نمای ساختمان شاهد یک سری مشکلات آجر و سنگ نما هستیم.
به گزارش تاسیسات نیوز، یکی از این مشکلات شوره آجر و یا سنگ نما است که باعث زشتی در نمای ساختمان و از بین رفتن مصالح می گردد.
از عمده دلایل شوره آجر و یا شوره سنگ نما استفاده از ماسه نا مناسب و یا آب نا مناسب می باشد که داری عمده ترین دلایل شوره زدن وجود سولفات کلسیم در ملات و یا ماسه که در تهیه ملات پشت سنگ و یا آجر به کار می رود، می باشد.
که پس از کار کردن سنگ و یا آجر پس از رسیدن رطوبت به ملات باعث ایجاد یکسری فعل انفعلات ملات با سنگ و یا آجر میشود که موجوب بروز شوره بر روی آجر و یا سنگ می شود.
چنانچه شوره روی آجر و یا سنگ در اولین فرصت بر طرف نگردد، باعث آسیب به آجر ویا سنگ می شود که به اصطلاح سنگ و یا آجر شروع به پوسته پوسته شدن می گردد فلذا پیشنهاد می گردد پس از مشاهده شوره بر روی نما سریع شوره را بر طرف کنید و سپس نسبت به جلوگیری از شوره زدن انجام شود.
رفع شوره عموما به چند روش انجام می گیرد که در این مطلب سعی شده، مناسب ترین روشهای عملی کاملا شرح داده شود.
رفع شوره به روش سابیدن: یکی از روش های رفع شوره نما این روش معمولا در قسمت هایی که شوره کمی دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.
شما می توانید با استفاده از یک گونی پارچه ای ویا با استفاده از دریل و سمباده خیلی نرم می توانید انجام دهید که پیشنهاد داده می شود در ابتدا با استفاده از گونی نخی انجام شود و کمتر از سمباده استفاده گردد.
نکته حائز اهمیت برای استفاده از سمباده این موضوع می باشد که سمباده زبر باشد باعث از بین رفتن لعلب روی آجر می شود یا صیقل روی سنگ می شود فلذا در استفاده از این  روش نیروی حرفه ای باشد.
رفع شوره با استفاده از واتر جت: چنانچه تمامی شوره از اجر و یا سنگ خارج شده باشد می توانید با استفاده از دستگاه واتر که آب را با فشار بالا به سطح نما پاشش می کند شوره سطح آجر و یا سنگ را از بین ببرید که چنانچه املاح و یا سولفات کلیسیم موجود در ملات پشت مصالح زیاد باشد احتمال اینکه پس از شستشو نما شوره های موجود روی نما مجددا ظاهر شوند، بسیار زیاد می باشد.
رفع شوره به وسیله شوینده: یکی از راه کارهای برای از بین بردن شوره نما استفاده از شور شور های موجود در بازار می باشد که در این روش به دلیل استفاده کمتر آب روش مطمئن تری می باشد.
برای شستشو از این روش می توانید پس از پاشش مایع شستشو دهنده بر روی سطح نما با استفاده از یک پارچه یا تنظیف تمیز نسبت به از بین بردن شوره و برداشتن آن از روی نما اقدام فرمائید.
رفع شوره آجر ویا سنگ با استفاده از مواد نانو: امروزه نانو تکنولوژی در بسیاری از امورات زندگی به کمک ما آمده اند که یکی از آنها در این زمینه می شود.
چنانچه شوره نما تازه است پس از خشک شدن کامل آجر نما و یا سنگ نما می توانید از این مواد برای از بین بردن و همچنین جلوگیری از شوره زدن مجدد استفاده کنید.
شما می توانید این مواد را که اغلب بر پایه اکریلیک می باشند و پایه حلال هستند بر سطح آجر و یا سنگ اسپری نمائید و یا با استفاده از قلم مو این کار را انجام دهید.
نکته مهم: لازم به توضیح است مواد نانو مورد استفاده بر پایه آب نباشد که اصطلاح به آن نانو سیلیس می گویند، زیرا آب موجود در نانو به پشت سنگ و یا آجر نفوذ کرده باعث می شود مجددا شوره در زیر سطح نانو ظاهر شود که در این صورت مجبور به از بین بردن لایه نانو از روی سطح نما می شود.
جلوگیری از شوره زدن مجدد:
جهت جلوگیری از شوره مجدد نما می توانید پس از بین بردن شوره روی نما با استفاده از مواد نما را ضد آب کنید.
یکی از روش های جلوگیری از نفوذ رطوبت با استفاده از رزین می باشد و روش دیگر با استفاده مواد نانو آبگریز کننده نما است.
نکته پیش از اجرای رزین نما سطح نما می آید کاملا خشک باشد و پیشنهاد می گردد در فصول گرم سال این کار انجام شود.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;